‘Schatgraven, schatgraven, schatgraven…!’

IMG_0380

De kleuters kwamen vanochtend nieuwsgierig en verwachtingsvol op school… We gingen op schoolreisje naar Schateiland!!!

Na een kleine busreis kwamen we aan bij het indoor piratenspeeleiland: we werden zelfs opgewacht door een echte kapitein! ‘Schatgraven, schatgraven, schatgraven’, riepen de kleuters terwijl ze de kapitein achterna liepen om op zoek te gaan naar de schatkist. En toen begon het avontuur: goudzoeken in het water (of gewoon lekker springen in het water waardoor sommige kleuters van top tot teen nat waren!), een zeemansgevecht met kanonnen houden, klauteren in het Piratennest of klimmen in de Onderwaterwereld… kortom, heel veel om te ontdekken. Ohja, en ze konden zich ook nog laten schminken als piraat of prinses. Ze hadden zo druk gespeeld, dat de frietjes en ijsjes er goed in gingen. Jammie!

De kleuters werden beloond met een ├ęcht Piratendiploma. Het was heerlijk om onze kleuters zo enthousiast rond te zien rennen!

Stokstaartjes schateiland

De Stokstaartjes