It’s Showtime!

SONY DSC

Voor schoolgenootjes, door schoolgenootjes. Elke donderdagmiddag voor de vakantie is het Showtime op de Edese Schoolvereniging. De kinderen treden die middag voor elkaar op en maken samen een knallende show!

En wat het knappe aan de show is: de kinderen mogen zelf aangeven wat ze willen ‘showen’. Muziekdocente Myra geeft een thema mee, die de kinderen vervolgens zelf uitwerken. Deze keer was het thema ‘Raar maar waar’. De Kinderboekenweek is eigenlijk voorbij, maar we vinden raar-doen zó leuk!

Groepen 2, 4, 6 en 8 waren deze Showtime aan de beurt. De kleuters trapten de show af met het liedje ‘Een doos vol lettertjes’: hierbij zongen ze niet alleen, maar moesten ook door elkaar lopen én lettertjes strooien. Afsluitend stonden ze keurig op volgorde met hun letters en vormden zo ‘Raar maar waar’.

IMG_0771

Groep 4 hadden eerst een stoere dansact: radslagen door de jongens en vette moves door de meiden. Daarna waren de moppentappers aan de beurt en lieten de school gezellig schuddebuiken. Gezamenlijk sloot de groep af met het rare lied ‘Tippetappetovenaar’.

IMG_0772

Toen kwam groep 6, die van alles wat had voorbereid. Op het nummer ‘Living our dream’ van het Junior Songfestival werden acrobatische toeren uitgehaald en heerlijk gedanst door het eerste meisjestrio van de groep. Er na werd een Judo-demonstratie gegeven door twee heren: de spierballenworp, de eerste houdgreep, de slurfhoudgreep… dat ging er heftig aan toe. De hele school klapte en zong mee toen drie andere meiden ‘Love you like you do’ inzetten: echt heel mooi gezongen! Afsluitend zong de hele groep nog een griezelig liedje over een tovenaar.. Hokespilatushotchikee’…

IMG_0773

In bijna alle groepen kunnen we genieten van kinderen die écht goed kunnen zingen: zo ook in groep 8. Vijf dames zongen à capella een liefje uit de musical De Kleine Zeemeermin: hoe moeilijk dit ook is… they did it!
Groep 8 was bij de voorbereidingen gevraagd wat zij nou raar vinden. Nou, pésten vinden ze raar. Dus hadden ze een toneelstuk gemaakt over pesten: heel goed dat de kinderen dit onder de aandacht wilden brengen. Het was vooral genieten van hun acteren en plezier.

IMG_0774

De showtime werd afgesloten met het Kinderboekenthema-nummer ‘Raar maar waar’ van Kinderen voor Kinderen. En dat knalde natuurlijk de school door! Van groep 1 tot en met groep 8 werd hier lekker op meegedanst: wij zijn trots op onze ESV-kinderen!!!