Hoofdluis

Er is op dit moment veel hoofdluis in de school. Zodra we een melding ontvangen wordt de gehele klas gecontroleerd en nemen we contact op met ouders van een betreffend kind. Vanwege de vele luizen die er momenteel zijn adviseer ik u met klem om uw kind goed te controleren en lange haren minder los te laten hangen dan gewoonlijk.

Luizen zijn resistent geworden voor ontsmettingsmiddelen. De beste manier is om vaak en vooral regelmatig te kammen met een anti luizenkam. De aanwezigheid van hoofdluis heeft niets te maken met hygiëne. De klimatologische omstandigheden van dit moment zijn gunstig voor de beestjes.

Studiedagen

Op 9 februari en 24 maart (voorafgaand aan het paasweekeinde) zijn er studiedagen. De school is dan gesloten.

Sinterklaas

Op 4 december verwachten we Sinterklaas op school. Exact om 8.30 uur verwachten we de Sint. Om die tijd staan alle leerlingen bij hun klas langs de aankomstroute (dus op tijd komen!!!) om te Sint te ontvangen. Daarna loopt Sinterklaas langs de groepen. Bij de jongere leerlingen blijft hij langer dan bij de oudere.

Om 12.30 uur nemen we met de hele school afscheid. Daarna zijn alle leerlingen vrij. Er is dus ’s middags geen les!

Schaatsen

Binnenkort opent de schaatsbaan – Friends on Ice – Ede weer haar deuren. Als ESV hebben we ons aangemeld om met de groepen 4 t/m 8 een uur te gaan schaatsen in de laatste week voor de kerstvakantie. We hebben nog niet gehoord of dit tot de mogelijkheden behoort. In weekbrief 15 hoop ik meer duidelijkheid te kunnen verschaffen.

Kerstmis

Op woensdag 16 december houden we ons jaarlijks kerstdiner. Maandag 7 december hangen naast de lokaaldeuren intekenlijsten voor de ouders. Het is de bedoeling dat we met z’n allen een onvergetelijk diner samenstellen/ regelen. Op de intekenlijst kunt u aangeven of u meedoet en wat u maakt. Van 17.30 – 19.00 uur eten we met de kinderen en is er voor de ouders buiten iets te eten en te drinken. Vanaf 19.00 uur is de lampionoptocht voor de kleutergroepen.

Tenslotte …

… wens ik alle een plezierige Sinterklaasviering toe.

Met vriendelijke groet,

mede namens de teamleden,