Nieuwjaar

Ik wens u allen een gezond en voorspoedig 2016 toe. Voor onze leerlingen hopen we op een goede ontwikkeling met alle facetten die daarbij horen.

Advertentie

In de Edese Post van 30 december plaatsten we in plaats van kaarten een nieuwjaarsadvertentie. Robert Jan Telkers van Design Valley heeft deze in samenwerking met Pascale van den Brandt gemaakt. Complimenten voor deze prachtige advertentie! Het was het “plaatje” van de krant.

Rustige periode

Na alle feestelijkheden van de maand december is januari een maand van rust en concentratie. De leerlingen komen weer in het “normale” ritme en kunnen zich daardoor optimaal voorbereiden op de Cito toetsen, die over twee weken afgenomen gaan worden voor het leerlingvolgsysteem. Voldoende rust en regelmaat zijn daarbij de beste voorbereiding en wij zullen er alles aan doen om dit te bewerkstelligen. U ook?

Goede voornemens

Natuurlijk heeft u goede voornemens gemaakt en komt u er inmiddels achter dat zich hier aan houden erg lastig is. Ik weet er enkele waar u zich heel makkelijk aan kunt houden: op tijd komen en niet deels op het trottoir parkeren.

Schoolbel

De buitenbel is kapot. Binnen is de schoolbel goed hoorbaar, buiten niet. We hopen dat het zo snel mogelijk gerepareerd is, maar de oorzaak is nog niet gevonden.

Buitenterrein

In de loop der jaren zijn er extra zandpaadjes ontstaan naar de ingangen van de school. Dit levert veel modder op bij nat weer. Deze week zijn er extra tegels geplaatst en bij de school passende hekjes om leerlingen en ouders (en leerkrachten) te dwingen de tegels te nemen in plaats van het zand. De nieuwe beplanting komt gewoon uit onze tuin, de planten zijn slechts verplaatst.

Luiscontrole

Vrijdagochtend is er weer luiscontrole. Wilt u geen gel in de haren van uw kind(eren) doen?

Tenslotte …

… is het na de feestmaand en kerstvakantie heerlijk weer in het gewone ritme te komen en “normaal” te kunnen werken. Ik hoop dat u er ook zo over denkt en wens u een fijne week toe.

Met vriendelijke groet,

mede namens de teamleden.

W. A. J. Fritz.