Verkeerssituatie

Met de regen van de laatste weken is het weer erg druk op de Zuidelijke Spoorstraat. Vorige week keek een verkeersdeskundige van de gemeente mee. De waardering werd uitgesproken voor het gedrag van de ouders van de ESV. Iedereen houdt zich keurig aan de rijrichting, zoals door ons afgesproken. Een enkeling parkeert verkeerd, waar de politie gericht toezicht op gaat houden. Het advies is als fietser vooral gebruik te maken van het Zwartelaantje, daar is het fietsen veilig. Vooral leerlingen zijn daar beter af dan tussen in- en uitparkerende auto’s door te moeten laveren. Eenrichtingsverkeer gedurende begin- en eindtijden van de school zijn wenselijk, maar moeten het wettelijk verplichte inspraakcircuit in. Ervaring leert dat dit daar niet doorheen komt, omdat bewoners van de Zuidelijke Spoorstraat en haar zijstraten bezwaar maken tegen (tijdelijk) eenrichtingsverkeer.

Ook van onze kant complimenten voor uw rijgedrag. Wat parkeren betreft: wees erop voorbereid dat er gericht parkeertoezicht in zicht is.

Illustrator

Op 11 en 12 februari bezoekt Juliëtte de Wit, illustrator van kinder- en volwassene boeken, de ESV. Met iedere klas gaat ze aan het werk. Samen met de kinderen maakt ze een illustratie bij een door de leerlingen van tevoren gemaakt verhaal. Tussendoor vertelt ze wat haar werk inhoudt, waar ze op let en wat een illustratie belangrijk maakt in een boek.

Rapportgespreksavonden

Vandaag krijgt u de uitnodiging mee voor de rapportgespreksavonden, die op 10, 15 en 17 februari worden gehouden. Indien een tijd niet uitkomt verzoek ik u onderling te ruilen en dit aan de leerkracht(en) door te geven. Op 8 februari krijgen de leerlingen hun rapport mee.

Tenslotte …

… zijn de meeste toetsen afgenomen, is er een griepepidemie in Nederland waar onze leerlingen ook last van hebben, evenals de invallers, en wens ik u een fijne week toe.

Met vriendelijke groet,

W. A. J. Fritz.