Lammetjes kijken met de kleuters

De kleuters van de ESV hebben de lammetjes bezocht van de Schaapskooi op de Ginkelse Heide

Je merkt het aan alles. We fietsen weer in het licht naar school, de vogels fluiten er op los, de knopjes beginnen te ontluiken: het wordt lente! Nog zoiets moois in deze tijd van het jaar, is de geboorte van de lammetjes!

In de kleutergroepen hebben we het er deze weken al over gehad: zaden, bloemen, het veranderende jaargetijde. Natuurlijk kwamen de schaapjes aan bod, ook met knutselen en kleuren. Maar niets is zo mooi om de kleine schaapjes – lammetjes – in het echt te zien en te aaien.

Dus gingen de kleuterklassen vandaag naar de Schaapskooi op de Ginkelse Heide. Samen alle ouders die de kinderen vervoerden, stapten we vanochtend uit op een zonovergoten hei. De lammetjes lagen lekker bij hun moeder te suffen in de zon. Met de komst van alle ‘ahhhh’ en ‘ooooooohhh!’s van de kleuters stonden de meeste schapen op, nieuwsgierig of er nog wat te eten kwam. In plaats daarvan kregen ze heel veel knuffels.

Lome lammetjes bij hun mama

Heeft je kind nog niet genoeg van ál de schaapjes die we hebben gezien? Hier zijn nog leuke kleurplaten voor ze.