Van ouderwetsch zaklopen tot een flitsende skelterbaan!

Koningsspelen ESV

Voor de vierde keer werden vandaag de Koningsspelen gevierd. Meer dan een miljoen kinderen en ongeveer 5400 basisscholen nemen deel aan deze sportieve dag. Natuurlijk met het doel sámen een gezellige en gezonde dag te beleven.

Ook de kinderen van de Edese Schoolvereniging (ESV) hebben vandaag meegedaan aan hun Koningsspelen. We begonnen de dag in de klas: dankzij het gesponsorde ontbijtpakket van Jumbo konden de kinderen hun buikje vullen met een gevarieerd en gezond ontbijt.

Je kon er afgelopen weken niet om heen: elk kind leek het lied van Kinderen voor Kinderen wel te zingen. Dit was niet anders bij de ESV-kinderen. Over de gangen hoorde je vooral de jongens ‘kijk ons gaan, als een tierelier’ rappen, terwijl vooral de meisjes de letters HUPSAKEE uitbeeldden.

HUPSAKEE!

Na het ontbijt verzamelden we ons in de hal, waar de groep 8 kinderen het podium op klommen. Zij dansten ‘hupsakee!’ voor, zodat zelfs de kleuters konden meezingen én -dansen met dit heerlijk vrolijke lied. De aanwezige ouders gloeiden van trots: wat een mooie energie zo samen!

Zoals elk jaar waren alle sporten en spellen uitgezet op ons bosrijke buitenterrein. En natuurlijk kunnen op deze Hollandse dag de oudhollandse spellen niet ontbreken! Fantastisch om te zien dat de kinderen met net zoveel inzet spelen met de ouderwetse spelletjes, als bijvoorbeeld een springkussen of skelterbaan.

Afsluitend kregen álle kinderen nog een mooie oranje frisbee. Van de Koningsspelen! Eén van de kleuters vroeg beteuterd ‘maar hoe kan ik de koning dan bedanken..?’.

Dus koning, als U dit leest, bedánkt!