Storing

Het lukte op woensdag 20 april niet toegang te krijgen tot de digitale omgeving waarin de weekbrief wordt gemaakt en verzonden. Vandaag gelukkig wel. Hierdoor krijgt u de weekbrief een dag later dan u van ons gewend bent.

Euro-wijslessen

Deze week kregen we twee bijzondere leraren op school. Dhr. en mevr. Bonte gaven les aan de groepen 6, 7 en 8 over de euro en andere geldzaken. Ze deden dit als twee getalenteerde en ter zake kundige leraren. De leerlingen weten nu alles van de euro en hoe hier mee om te gaan. Een bijzonder woord van dank voor dhr. en mevr. Bonte voor hun deskundige medewerking.

IVN wandeling

Op dinsdag 19 april gingen de groepen 5 en 6 naar het Sysseltse bos voor een IVN wandeling. Ze hadden vijf workshops, waar ze actief mee konden werken aan het ontdekken van de natuur. Op de groepspagina’s van de website komt een stukje te staan over het bezoek.

Voetbaltoernooi

Vrijdag was de finale van het voetbaltoernooi, waaraan drie teams van de ESV deelnamen. Onder erbarmelijke weersomstandigheden voetbalde meisjesteam 2 zich naar de eerste plaats. Op 11 mei nemen ze deel aan de regionale finale. Alle teams scoorden hoog op de sportiviteitsladder. Meisjesteam 3 behaalde de sportiviteitsprijs voor de meisjes. Alle teams hebben met plezier gespeeld, de winnende teams krijgen een welgemeende felicitatie. Voor alle spelers: Goed gedaan!!

Eindtoets

Deze week wordt op dinsdag, woensdag en donderdag de eindtoets afgenomen. De pauzetijden worden aan groep 8 aangepast. Op donderdagochtend na afloop van het laatste onderdeel toeteren de achtste groepers de toets uit. Neemt u, als uw om 12 uur uw kind(eren) komt halen, oordopjes mee!

Schoolkamp

Volgende week gaan de achtste groepers naar schoolkamp. Ze worden begeleid door juf Veronica, juf Betty, juf Marjan en meester Evert. Aan het einde van de dag wordt er telefonisch contact gelegd met het kamp. Uiterlijk de volgende ochtend omstreeks 9.00 uur staat er een sfeerverslag op de website bij het kopje Nieuws en onder Groep 8. Dit zal zijn op dinsdag, woensdag en donderdag en vrijdag.

Schoolsport Olympiade (Junior)

Op donderdag 19 mei vindt de Schoolsport Olympiade plaats voor de groepen 6, 7 en 8; op vrijdagochtend 20 mei voor de groepen 4 en 5. Het zijn door SportService Ede georganiseerde sportdagen op hoog niveau! De leerlingen kunnen uit een zeer breed programma onderdelen kiezen. We zijn op zoek naar ouders die groepjes leerlingen willen begeleiden tijdens de dag. U kunt zich opgeven bij de groepsleerkracht. 19 en 20 mei lijken ver weg, het is slechts twee schoolweken van ons vandaan.

Koningsspelen

Morgen, vrijdag 22 april starten we met het koningsontbijt. Hopelijk hebt u eraan gedacht een tasje met bord, beker en bestek mee te geven, voorzien van naam. Aansluitend hebben de groepen 1/ 2 en 3 een sport- en speldag op ons buitenterrein. De overige groepen hebben een aangepast programma, waarbij onder andere aandacht wordt besteed aan de Olympische Spelen. De groepen 7 en 8 doen dit een deel van de dag in het Engels.

Avondvierdaagse

Vanaf dinsdag 17 mei wordt de avondvierdaagse gehouden. U krijgt daarover apart bericht.

Tenslotte…

… wijs ik erop dat de school op woensdag 27 april gesloten is wegens Koningsdag. Om die reden wordt weekbrief 32 op donderdag 28 april verzonden. Ik wens ieder een plezierige week toe.

Met vriendelijke groet,

mede namens de teamleden,