Vakantie

Vrijdag 29 april om 15.00 uur begint de meivakantie. Ruim twee weken is de school gesloten. Pas op dinsdag 17 mei verwachten we de kinderen weer terug op school. Door een communicatiefout tussen de verschillende schoolbesturen hebben wij en enkele andere scholen een afwijkende meivakantie. Het weer van deze week was in ons voordeel.

De meivakantie is na de zomervakantie de langste vakantie van het jaar. Voor de kinderen uit de groepen 3 en 4 is het erg belangrijk dat u regelmatig blijft lezen.De leerlingen maken goede vorderingen, maar ruim twee weken niet lezen zet ze direct op achterstand. Dit geldt ook voor de tafels. Leerlingen uit de groepen 4 en 5 hebben er veel plezier van als u tijdens de vakantie de tafels blijft oefenen. Van harte aanbevolen!

Een bericht van de avondvierdaagse

Terwijl de vakantie voor de deur staat is de organisatie van de avondvierdaagse in volle gang.
We hebben een mooie groep lopers, in totaal 161!
Er hebben zich een flink aantal ouders zich opgegeven om ons te helpen met het begeleiden van de lopers,
zij hebben hierover al een brief ontvangen.
Begeleiders vergeet alstublieft niet een veiligheidshesje aan te trekken zodat de kinderen jullie kunnen herkennen.

Alle kinderen hebben deze week een ESV T-shirt meegekregen. Dit shirt moeten ze aan tijdens de avondvierdaagse maar ook tijdens de schoolsportolympiade. Op deze manier zijn alle ESV kinderen in 1 oogopslag herkenbaar. Vooral in de bossen is dit heel belangrijk!
Dit shirt mag thuis niet gewassen worden, u kunt ze na alle activiteiten vies inleveren op school waar we ze tegelijkertijd kunnen wassen.

We hopen op een mooie gezellige week vol sportiviteit!
Mochten er nog vragen zijn kunt u altijd contact opnemen met de organisatoren van de avondvierdaagse

Sonja Dam 0640097985,

José Höppener 0624230303
Danielle van der Mast 0646090652

Onderstaande brief is op dinsdag 26 april meegegeven:

Beste begeleider,

Heel  fijn dat u zich opgegeven heeft om te helpen bij de avond4daagse van 2016!

We streven ernaar om ook dit jaar weer een gezellige en veilige avond4daagse te lopen. Om dit mogelijk te maken zijn er een aantal punten waarop we de aandacht vestigen.

Als begeleiders dragen we allen een herkenbaar geel hesje, zodat alle kinderen weten dat wij de begeleiders zijn. Dit maakt het voor de kinderen, ouders,  andere begeleiders en andere scholen overzichtelijker. We hebben ervoor gekozen om dit jaar meer ouders als begeleider in te zetten en een bepaalde structuur in de groep te krijgen, zodat we geen kinderen ‘kwijt’ raken. 2 begeleiders vooraan, 2 begeleiders achteraan, aan iedere zijkant van de groep een aantal begeleiders en midden in de groep een aantal begeleiders

We houden ons aan de starttijden. Alle kinderen melden zich aan en af bij de organisatie dat zijn:

We zorgen ervoor dat de kinderen op het parcours blijven, zoveel mogelijk ‘tussen’ de begeleiders in. De kinderen lopen alleen op de aangegeven paden. Zo nodig spreekt u de kinderen aan. We stimuleren de kinderen om door te lopen en zorgen ervoor dat we als groep 1 geheel blijven.

Op de rustplaats in het bos kunnen de kinderen iets drinken en een koekje of snoepje krijgen. Er zullen ook kinderen moeten plassen en dat even in het bos doen. Zorg dat de kinderen na de rustpauze weer terugkomen in de groep zodat we bij het fluitsignaal weer compleet zijn en als 1 grote ESV-groep verder kunnen.

We volgen de instructies van de verkeersregelaars op bij het oversteken van wegen en kruisingen en proberen zo min mogelijk hinder te veroorzaken bij andere weggebruikers. We letten erop dat de kinderen geen vernielingen aanbrengen en ruimen onze eigen rommel op.

We hopen er ook dit jaar weer een geslaagde avond4daagse van te maken, met heel veel plezier voor allemaal!

Alvast heel hartelijk bedankt voor uw bijdrage hieraan!

Mochten er nog vragen zijn bel dan gerust

Vlieland

Groep 8 is op kamp. Dagelijks kunt u een berichtje van het kamp lezen. Het weer zit niet mee, de sfeer is oké! Vrijdag om ongeveer 16.00 uur verwachten we de kampgangers weer terug. Ze kunnen dan uitrusten om zich na de vakantie met volle overgave te kunnen storten op de musical en natuurlijk ook het schoolwerk. Dat gaat namelijk tot de laatste dag gewoon door.

Tenslotte …

… wens ik u namens alle medewerkers van de ESV een fijne vakantie toe.

Met vriendelijke groet,

W. A. J. Fritz.