Edese Schoolvereniging voor één middag Edese Swingvereniging!

8-jarigen dansen de Charleston

Hippies, provo’s en nozems… het zegt de meeste kinderen niets meer. De kinderen van de Edese Schoolvereniging traden echter in hun voetsporen. De Jive, Charleston, Jiffy Mixer, Lambertrock, Swing, Twist en Lindy Hop werden met plezier nieuw leven ingeblazen!

Het buitenterrein werd vandaag omgetoverd tot een danspaleis, met een muur van nieuwsgierige (groot)ouders en in de arena prachtig verkleedde kinderen. Petticoats, strikken en veren, keurige hoeden en gilletjes: de kinderen waren helemaal in stijl!

De energieke Lindy Hop

Voor het begeleiden van dit educatieve dansproject is Dans in School gevraagd. Ireen Kurvers vertelt: ‘Dansen doet zoveel met je. Natuurlijk geeft het plezier en ben je lekker met je lijf bezig. Maar het vergroot ook het zelfvertrouwen van kinderen, ze kunnen hun creativiteit en energie er in kwijt!’.

Aan het eind van de swingende voorstelling gaven de kinderen hun zelf gemaakte broche aan papa, mama, opa of oma, om ze zo keurig – volgens de etiquette – ten dans te vragen. Genieten voor ouder en kind, maar met name de grootouders!