Kleuters in de beeldentuin Kröller Müller

Koller Muller

Kleuters en kunst. Je kunt je afvragen of dit niet wat te moeilijk is voor de kleintjes. Niets is minder waar gebleken!

Afgelopen weken hebben de kleuterklassen op de Edese Schoolvereniging toe gewerkt naar het bezoek aan Kröller Müller. Ze leerden over de Liggende Vrouw, De Zwaan, de Tuin van Email en meer beelden in de beeldentuin. Zo maakten ze een replica van de Liggende Vrouw: best knap als je bedenkt dat dit beeld er van alle kanten anders uit ziet en actief moet kijken om te zien wat het voorstelt.

De Tuin van Email sprak het meest tot verbeelding: niet zo gek, want de kunstenaar liet zich inspireren door de lijnen en vlakken van een kindertekening. Daarbij is het ook een van de weinige werken die je mag aanraken (en beklimmen, rennen…)!

Schreeuwen bij De Schreeuw!

Het Kröller Müller faciliteerde in spelletjes en gespreksonderwerpjes rondom de beelden. Zo moesten de kinderen raden wie er achter hun zaten, door te kijken in het spiegelende brons van de Wolkenherder. Een prachtige spiegel om te kijken naar de wolken, maar vooral de kinderkoppies!

Na de beeldentuin liepen we door de prachtige natuur naar de speeltuin: tijd om te SPELEN!!! Kortom, een fantastische en kunstzinnige dag in de natuur.