Filosoferen met beelden

Op donderdag 23 juni gaan de drie kleutergroepen naar het Kröller-Müller museum in Otterlo. De afgelopen periode hebben de leerlingen hard gewerkt aan het herkennen van de beelden uit de beeldentuin en daaromheen gefilosofeerd. Donderdag zien de de beelden “in het echt” en gaan ze er allerlei opdrachten uitvoeren. Het is een dagvullend programma. De leerlingen zijn om drie uur weer terug.

Engels

Enkele weken geleden is bij de leerlingen uit groep 8 het ICE examen Engels afgenomen. Dit is in de plaats van het Anglia examen, waarmee de leerlingen aan het voortgezet onderwijs hun niveau kunnen tonen. De leerlingen hebben het examen goed gedaan. Alle leerlingen scoorden op het niveau dat je mag verwachten na vele jaren Engels en het kwam overeen met wat de leerlingen zouden moeten kunnen. We maken er een mooi diploma van en de uitslagen bespreken we binnenkort met de leerlingen.

Verkeersexamen

In april legden de  achtste groepers het theoretisch verkeersexamen af. Op vrijdag 24 juni leggen ze het praktijkexamen af. Ik ga ervan uit dat ze allemaal slagen en wens ze veel succes toe. Groep 8: in deze tijd van oefenen voor de musical nog even het hoofd erbij houden!! Veel succes.

Het slotakkoord

De achtste groepers (en hun ouders) hebben het druk met de voorbereidingen van de eindmusical, die ze op 6 juli uitvoeren. De leerlingen uit de groepen 3, 4 en 5 mogen op dinsdag- en vrijdagmiddag meegenieten van wat hun ouders op 6 juli gaan zien. Ze horen hoe de achtste groepers zich iedere repetitie weer wat verder opliften.

Voorafgaand aan de musical hebben de leerlingen op vrijdag 1 juli het afscheidsdiner.

Akoesticum

Op donderdagmiddag 23 juni gaan de leerlingen van de groepen 4, 5, 6 en 7 naar het Akoesticum. Ze werken daar mee aan de opnamen van het wetenschappelijk televisieprogramma Het Instituut. We hebben van geen van de ouders gehoord dat we geen gegevens mochten verstrekken noch dat leerlingen niet mee mogen doen. Alle leerlingen gaan dan ook mee. We vertrekken om 13.00 uur van school en verwachten omstreeks 15.00 uur weer terug te zijn. Als we wat later zijn … het blijven  televisieopnamen!

Verjaardag juffen en meesters

Op 29 juni vieren we de verjaardag van de juffen en meesters. Het eerste deel wordt verzorgd door de ouderraad en laten we met veel plezier over ons heen komen. Daarna heeft iedere groep een eigen programma. In een aantal groepen is dat nog  geheim, waardoor ik er nu niets over kan schrijven.

Let’s Swing!!

Wat was het een feest om vorige week onze leerlingen in de mooiste kleding te zien swingen! Wat deden ze het goed! Het weer was een cadeautje, want tussen alle buien door was het donderdagmiddag prachtig weer, waardoor iedere groep zich goed kon profileren en hun ouders tenslotte ten dans konden vragen. Een echte belevenis voor de leerlingen waar ze veel plezier aan beleefden. Fijn was het te horen dat opnieuw de experts al snel zagen dat onze leerlingen wekelijks muziekles krijgen. Hun ritmegevoel was bovengemiddeld.

Algemene Ledenvergadering

Vanavond vindt de ALV plaats in het lokaal van groep 8. Als die ruimte te klein is verhuizen we naar de grote hal, maar meestal kunnen we in een lokaal goed terecht.

Tenslotte …

… wens ik ieder een fijne week toe.

Met vriendelijke groet,

W. A. J. Fritz.