Kleuters ‘glijden’ naar groep 3

Kleuters van de glijbaan

De kleuters van groep 2 gaan na vandaag niet meer door de ‘rode deur’, de deur van het kleutergedeelte van de Edese Schoolvereniging. Ze zijn er klaar voor. Ze zijn groter geworden, hebben de letters geleerd, kunnen tellen en hebben meestal behoefte aan méér! Op naar groep 3!

Om te vieren dat de ex-kleuters in spé voortaan niet meer door de kleuterdeur hoeven, is het traditie op de ESV dat ze op een glijbaan de school uitglijden. En dat is LEUK! Nog een paar persoonlijke woorden van de juf of meester, soms een knuffel, soms een sip gezicht, maar de meesten zoeven met een trots gezicht naar beneden. ‘Wat ben ik groot!’.

De juffen en meester van de kleuterklassen Giraf, Olifant en Stokstaartje nemen afscheid met gemengde gevoelens. Blij dat de kleuters er klaar voor zijn, dat alle energie, aandacht en educatie zijn vruchten heeft afgeworpen. Het werk zit er op, het is gelukt.
Maar, tegelijkertijd zijn ze hun kleuters kwijt… Die lieve ukkies die ze zo vaak hebben getroost, keer op keer iets hebben uitgelegd, de beginsels van schoolgaan hebben bijgebracht. Een prachtige investering voor de rest van de (school)carrière!

Nu is het tijd voor een welverdiende vakantie, voor de leerkrachten en de net-zo-hard-werkende kinderen! Van groep 1 tot en met de kinderen die naar het voortgezet onderwijs gaan: GENIET!