Staking brandweer op de Edese Schoolvereniging

Brandweer op de Edese Schoolvereniging

De brandweer staakt. Natuurlijk laten deze stoere hulpverleners ons niet in de steek bij acuut gevaar. Maar zit er een kat in een boom, dan heb je grote kans dat de brandweerlieden op een school of kinderdagverblijf zijn! Hiermee willen ze meer aandacht voor een aangepaste regeling voor hun prepensioen.

De kinderen van de Edese Schoolvereniging boften vandaag met de publieksvriendelijke staking! Naast een hulpverleningsvoertuig, een dienstauto en een redvoertuig, was er een tankautospuit op het schoolplein van de ESV… Dát was fijn op de warmste 13 september ooit!

Heel publieksvriendelijk, die staking op de Edese Schoolvereniging!

De brandweermannen van Brandweer Ede lieten met plezier hun uitrusting zien: van hydraulische scharen tot brancards. Natuurlijk mochten de kinderen in alle wagens kijken, mochten ze de perslucht dragen, pakken en laarzen aan en de echte brandweerhelm op. Maar, daarna moest de helm direct terug in de wagen, want ‘als er brand uitbreekt moeten we direct weg kunnen’.

Brandweer op Edese Schoolvereniging
De brancard van de brandweer

Bijna alle kinderen van de Edese Schoolvereniging hebben de brandweerspuit wel even opengezet…. Kletsnatte kleren op deze fantastische nazomerdag waren het eindresultaat.

Brandweer op Edese Schoolvereniging

Brandweer Ede, heel erg bedankt voor deze fantastische, informatieve en publieksvriendelijke actiemiddag!