Oma’s en opa’s van groep 4 voor altijd jong!

Voor altijd jong

De kinderboekenweek is in aantocht. Van 5 tot 16 oktober vieren we in Nederland dit grote boekenfeest, dit jaar met het thema ‘Voor altijd jong’.

In het kader hiervan heeft juf Carla de kinderen uit groep 4 gevraagd hun grootouders uit te nodigen, om hun favoriete boek voor te lezen in de klas. Want, deze opa’s en oma’s zijn natuurlijk nog piepjong! En hoe leuk is het voor de kinderen om hun eigen oma of opa op bezoek te hebben?

Vandaag was de oma van Davin aan de beurt: ze las voor uit haar favoriete boek, die ze ook graag leest met haar andere kleinkinderen. Ze had een zoekboek meegenomen – de Stokstaartjes – waarbij ze voorlas welke stokstaartjes er waren en welke steden ze allemaal bezochten. En in die wereldsteden hadden ze zich verstopt… De kinderen kregen al reuze zin om de aankomende tijd te gaan zoeken naar de stokstaartjes in het boek!

De kinderen van de Edese Schoolvereniging hingen aan de lippen van de oma van Davin en luisterden stilletjes. Er was trouwens ook een stokstaartje die Raoul heten: hilarisch voor de kinderen, omdat er ook een klasgenootje zo heet. Toen schaterden de kinderen het natuurlijk uit!

voor altijd jong