De eerste weekbrief na de herfstvakantie: het begin van een drukke en gezellige periode.

LUISCONTROLE

De eerste vrijdag na de vakantie worden de haren van de kinderen gecontroleerd op luizen en neten. Aanstaande vrijdag staat de luiscontrole gepland. Denkt u er aan om donderdagavond (vanavond) de haren van uw kinderen te wassen en morgenochtend geen gel en /of haarlak bij uw kind in het haar te doen? Al vast bedankt namens de ouders die de kinderen controleren.

DE OUDERGESPREKKEN

De uitnodiging heeft u afgelopen maandag ontvangen en zonder tegenbericht zien wij u graag op de geplande dag en tijd. Wilt u eventuele veranderingen zo snel mogelijk doorgeven aan de desbetreffende leerkracht?

HET NATIONAAL SCHOOLONTBIJT

Op vrijdag 11 november doet de ESV voor eerst mee aan het Nationaal Schoolontbijt. Dit project loopt al sinds 2003 en is een initiatief van het voorlichtingsbureau brood.

Daarbij wordt het ondersteund door het voedingscentrum, Jongeren Op Gezond Gewicht, de Hartstichting, de Maag Lever Darm Stichting en de Nederlandse Coeliakie Vereniging.

Het ontbijt wordt ondersteund door een lesprogramma, waar wij als ESV, aandacht aan willen geven:

Goede voeding en voldoende beweging.

Door deelname steunen wij tevens een goed doel en dat is dit jaar Jantje Beton.

Samen met kinderen zorgt Jantje Beton voor avontuurlijke speelbuurten, gezonde schoolpleinen en uitdagende speelplekken. Goede voeding en vrij buitenspelen en bewegen zijn belangrijk voor een gezonde ontwikkeling van kinderen en is onderdeel van de visie van de ESV.

De lessen Engels staan in deze periode ook in het teken van gezonde voeding en bewegen.

Op donderdag 10 november neemt elk kind een bord, bestek en een beker mee voor het ontbijt.

Er zijn glutenvrije crackers en ook aan de kinderen met koemelkallergie is gedacht. Voor kinderen met andere diëten verzoeken wij u contact op te nemen met de klassen leerkracht.

SURPRISE AVOND 23 NOVEMBER

Op woensdag 23 november a.s. worden tussen 19.00 uur en 20.30 uur de surprises voor de kleutergroepen en de groepen 3 en 4 gemaakt. Het thema is “Winterse Gezelligheid”

Hiervoor nodigen wij alle ouders van bovenstaande groepen uit!

Tijdens deze avond wordt er per groep een grote surprise gemaakt, veel overlegd en de beide hallen feestelijk ingericht: vele handen maken ook dan veel licht werk!

Mocht u verhinderd zijn, verzoeken wij u zich bij de klassenleerkracht af te melden.

De kinderen van groep 8 maken de surprises voor de kinderen van groep 5. Hiervoor hebben wij schoenendozen nodig…. Indien u schoenendozen voor ons heeft, kunt u deze afgeven bij het lokaal van groep 8. Al vast onze dank!

HET FEEST VAN SINTERKLAAS

Op 5 december ontvangen wij de Goedheiligman en zijn hulpen om 8.30 uur. Nadat zij alle groepen hebben bezocht keren zij om 12.30 uur huiswaarts. De kinderen zijn daarna vrij en i.v.m. de pakjesavond mogen zij op dinsdag 6 december uitslapen. Tussen 8.30 en 9.30 uur wordt uw kind weer op school verwacht.

Informatie over de surprises van de groepen 6 t/m 8 volgt, wanneer de Sint weer in het land is.

AGENDA

Op veler verzoek is van heden de agenda weer opgenomen in de weekbrief. U vindt de agenda onderaan het volgende bericht van de thuisclub.

bso-de-thuisclub-logo

Informatie van De Thuisclub

Beste ouders en verzorgers,

Het schooljaar is een aantal weken onderweg. Het team van De Thuisclub heeft als doel om de kinderen van de ESV op een prettige,veilige,ontspannen,sportieve en verantwoorde manier te laten overblijven. Wij hopen dat u en de kinderen dat tot nu toe ook zo ervaren. In dit nieuwsbericht willen wij u graag informeren over de facturatie van de TSO:

TSO facturen
De TSO opvangkosten worden vijfmaal per jaar in gelijke delen afgeschreven van uw bankrekening. Bij iedere automatische incasso zal er daardoor 1/5 deel ofwel 20% van de TSO opvangkosten per jaar afschreven worden. Begin november zal de eerste automatisch incasso voor de TSO plaatsvinden. Voorafgaand aan deze incassering zal De Thuisclub de TSO-factuur per e-mail versturen naar alle ouders. Hierdoor hoeven ouders niet meer in te loggen in het ouderportaal om de facturen te raadplegen.

Ouders die liever geen TSO facturen per e-mail willen ontvangen kunnen dit aangeven door een e-mail te sturen naar: info@dethuisclub.nl

Hartelijke groet,

Het team van De Thuisclub

AGENDA