KNUTSELPIETEN OP DE ESV

Wat een enorme verrassing vanochtend: de knutselpieten hebben in beide hallen een prachtig wintertafereel gemaakt. Aan de kleuterkant glijdt Sinterklaas van de sneeuwbaan en kunt u naast een reuze Olaf  bij Piet in het kraampje lekkere chocolademelk halen. Aan de bovenbouwkant staat een reuze pinguïn, open haard met kleed en huisjes in wintertooi. Op 5 december zijn de pieten op de ESV en kunnen we hen namens alle kinderen en team bedanken voor dit geweldige cadeau.

CONTRIBUTIE BIJDRAGE

Ons administratiekantoor heeft voor een aantal ouders een foutje gemaakt bij het versturen van de facturen voor de contributie schooljaar 2016 – 2017. De betreffende ouders ontvangen z.s.m. de gecorrigeerde factuur. Hierin staat ook een instructie opgenomen voor het geval er al betaald was.

Met vriendelijke groet,

Taco Hols

Penningmeester

Edese Schoolvereniging

penningmeester@esvede.nl

DE (DUIN)DAM GROEP

Sascha (gr. 7), Dinand, Antoni, Victor en Jamila (gr. 8) waren goed voorbereid: in de pauzes was er flink geoefend met meester Evert Duindam en dat werd omgezet in een eerste plaats bij het dammen.

Hierbij een kort verslag van de damdames Sascha en Jamila:

We moesten om twee uur bij de Korenbloem zijn. Meester Evert had een opstelling gemaakt. Er waren 5 groepen van 3 scholen: 2 van de Triangel, 2 van de Calluna en wij. Wij startten de tweede ronde en hebben 32 rondes gespeeld, waarvan 20 gewonnen! Met als resultaat: De Eerste Plaats!

We gaan nu door naar de Gelderse ronde die in januari is. Wordt vervolgd.

KIJKWIJZERBEZOEK EARLYBIRD

In weekbrief 11 heeft u kunnen lezen over de her visitatie door EarlyBird.

Op 15 november ontvingen wij het verslag.

Naast alle positieve punten in het verslag hebben we waardevolle tips/ aanbevelingen voor verdere ontwikkeling van o.a. het spelling- en grammaticaonderwijs, verfijning van monitoring en rapportage gekregen.

CENTRUM VOOR JEUGD EN GEZONDHEID

Op donderdag 1 december is er weer een inloop uur (van 8.30 tot 9.30 uur in de personeelskamer.) van het CJG, waar u al uw vragen kwijt kunt wat betreft opvoeding van uw kind(eren). Denk hierbij bijvoorbeeld aan vragen over slaaptijden, eetgedrag van uw kind e.d.

U kunt ook rechtstreeks contact op nemen met het CJG. De gesprekken vinden plaats op een voor u prettige plek. Dit kan op school zijn, maar ook bij u thuis. Er zijn geen kosten aan verbonden. Voor contactgegevens kunt u op deze link klikken.

Donderdag 1 december Opvoedspreekuur (vrije inloop van 8.30 – 9.30 uur)

Maandag 5 december Sinterklaasviering (alle kinderen zijn om 12.30 uur vrij)

Woensdag 21 december Kerstdiner

Vrijdag 23 december Kerstmiddag: alle kinderen zijn om 12.00 uur vrij