Samen kerst vieren: ons kerstdiner!

Kerstdiner

Kerst is een feest van samen zijn. Samen vieren, samen genieten, samen stilstaan, maar ook samen eten. Op de ESV wordt het kerstfeest traditioneel gevierd met het Kerstdiner.

Prinsesjes uit groep 5
Prachtige meiden uit groep 5

Kerstdiner voor de kinderen..
De hele dag waren de kinderen al opgewonden. Thuis was mama of papa al bezig met de ‘mise en place’ voor die avond. Eerder in de week was er misschien al bepaald welke kleding er aangetrokken werd. Op Facebook verschenen vanmiddag berichtjes van trotse ouders, die hun mooie kinderen graag even lieten zien. Want vanavond is het kerstdiner! Elk klaslokaal was omgetoverd tot restaurant, met kaarsjes, tafellakens, -decoratie en muziek. Iedereen nam wat lekkers mee van huis, zodat er gesmuld kon worden van een uitgebreid avondmaal. Natuurlijk had ieder kind zich op z’n mooist aangekleed. Zelfs kinderen in galajurken en jasje-dasjes huppelden door de school.

Marjolein serveert Vroeger’s hapjes

Het Kerstdiner voor de senioren!
Terwijl de kinderen in hun eigen klas aan het eten waren, konden de ouders ondertussen genieten van een hapje en een drankje op ons buitenterrein. Het was een culinaire verwennerij, verzorgd door onze eigen horeca-ondernemers en koks. Van geitenkaaslolly’s, macarons van varkensrilette, wraps, pompoensoep en drumsticks, tot yakitori kipspies en quiches. Buiten stond Hugo zijn befaamde pannenkoeken vers te bakken, gezellig! En Gerian verzorgde natuurlijk de afsluiting: kerstboombrownies, zoete lasagna en chocomousse!

Oogstrelende en overheerlijke hapjes!!!

Onze dank gaat hierbij uit naar Restaurant Vroeger, Brasserie Kade 10, Het Pomphuis, Kreta, Hugo’s Pannenkoeken en Taartaholics!

Mede door jullie was ons ESV-kerstfeest een mooi samenzijn: voor ouders, door ouders!

SONY DSC
Hugo en Hester bakken verse pannenkoeken
SONY DSC
Pompoensoep en zalmtartaar van het Pomphuis