Sinterklaas bezoekt Stokstaartjes

img_5900

Bij de Stokstaartjes was het gisteren één grote gezelligheid. Allemaal blije en soms ietwat gespannen gezichtjes. De Sint en twee van zijn pieten kwamen de ESV bezoeken. Nadat we buiten in de kou op hen gewacht hadden en ze een warm onthaal hadden gegeven mochten we lekker naar binnen. En wat was het bijzonder. De allereerste klas die bezocht werd was die van de Stokstaartjes. Alle kindertjes zagen er prachtig uit. Groep 1 had een pietenmuts gemaakt en groep 2 had een mijter geknutseld en beiden werden met trots gedragen door hun eigenaartjes.

img_5864

Gedichtje

Er werd hard gezongen van “Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht” net zo lang tot de Sint en zijn Pieten dan ook daadwerkelijk binnen waren. Toen begon het feest pas echt. Er werd met pepernoten gestrooid en alle kinderen mochten even bij Sinterklaas komen. Quinten deed een tik spelletje met Piet en Suus mocht paardje rijden op zijn rug. Noud had de eer om zelfs een versje voor te dragen aan de Sint met een klein beetje hulp van Juf Marjan. Super goed gedaan Noud!

img_5916

Cadeautjes

Maar dat was nog niet alles, de Stokstaartjes hadden een pepernotendans ingestudeerd. Zo dansten en zongen we de Sint en Pieten weer gedag. Op naar de volgende groep. ‘En de cadeautjes dan?’, hoor ik jullie bijna denken… Surprise surprise, die kwamen dus uit die prachtige winterse surprise in de gang. Voor iedereen was er een cadeautje bij dus het uitpakken kon beginnen. De kinderen wachtten daarbij keurig op hun beurt en na het uitpakken was het Sinterklaas feest voor de Stokstaartjes dan echt voorbij. Wat hebben we weer genoten.