Onze nieuwe directeur

Onze nieuwe directeur, Martin Roes zal per 1 februari zijn dienstverband bij de ESV starten. Zoals eerder al meegedeeld is hij 41 jaar en woont in Ede. Martin heeft meer dan 10 jaar werkervaring als directeur op verschillende scholen in de regio en hij heeft daarvoor 8 jaar als locatieleider en groepsleerkracht gewerkt. In zijn vorige functie werkte hij als directeur bij de Plantage in Veenendaal. Interim-directeur Theo te Brake zal Martin inwerken. We wensen Martin veel succes.

Daphne Beerepoot

Voorzitter ESV

Slim parkeren

Wij zien kinderen het liefst op de fiets, of lopend naar school komen. Tegelijkertijd weten we, dat niet iedereen in de buurt woont, u na het wegbrengen van uw kind doorrijdt naar uw werk, sport of andere zaken. Ook de gladheid maakt dat er op dit meer kinderen met de auto worden gebracht. Er is dus veel parkeerruimte nodig.

Van een alerte ouder ontvingen wij de volgende tip:

Al enige tijd valt het mij op dat er direct voor de ingang van de school ruim geparkeerd wordt. Als iedereen zijn auto doorrijdt tot de volgende auto (gewoon aansluiten dus) kunnen er elke dag 4 a 5 auto’s meer parkeren voor de school.

Wintersterrenbeelden bij Astra Alteria

Op vrijdagavond 27 januari is er voor leden en belangstellenden weer gelegenheid om naar de sterren te komen kijken. De waarneemavond wordt gehouden op het erf van het Dagactiviteitencentrum “In Goede Aarde” aan de Doesburgermolenweg 8. (http://tinyurl.com/h24eeoa).

Tijd: van 20.00 tot 21.30 uur. Iedereen is welkom! Vooraf aanmelden hoeft niet. Toegang voor niet leden van Astra Alteria: € 2,00. Het belooft een donkere avond te worden omdat het op 28 januari nieuwe maan is. Al met al valt er veel te beleven aan de sterrenhemel! De avond bestaat uit het doen van waarnemingen met het blote oog, de telescoop en verrekijker, met instructie door amateurastronomen. Bij bewolkt weer is er altijd een korte lezing (30-45 minuten). Iedereen die een verrekijker of telescoop heeft wordt in de gelegenheid gesteld deze op te stellen. Ook als je nog niets afweet van sterrenbeelden is dit een bijzondere gelegenheid om aan enthousiaste waarnemers daar vragen over te stellen. De wintermaanden zijn bijzonder geschikt om kennis te maken met een aantal zeer bijzondere sterrenbeelden, zoals Orion met de rode reus Betelgeuze, Tweelingen met de sterren Castor en Pollux, Kleine Hond, Grote Hond. Vooral opvallend in de wintermaanden is de z.g. Winterzeshoek, die wordt gevormd door de sterren Sirius, Procyon, Pollux, Capella, Aldebaran en Rigel.

Mocht het niet helder zijn, dan wordt in de zaal een lezing verzorgd door de amateur sterrenkundige Gerben de Jong. Hij zal vertellen over de opbouw van het Zonnestelsel en de afstand verschillen tussen de planeten.

Promotiefilm op Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=7qHaMb8yK2A

Fruit

Woensdag 25-01     mandarijn

Donderdag 26-01    peer

Vrijdag 27-01            mango

Woensdag 25 januari SoVa evaluatiegesprek met ouders

Woensdag 1 februari Start directeur Martin Roes

Woensdag 1 februari SoVa intake gesprek met ouders

Vrijdag 3 februari Laatste dag cito toetsen

Woensdag 8 februari SoVa intake gesprek met ouders

Dinsdag 14 februari Ouderavond

Woensdag 15 februari Start SoVa training

Maandag 20 februari Ouderavond

Woensdag 22 februari Ouderavond

Vrijdag 24 februari Eerste dag van de voorjaarsvakantie

Maandag 6 maart Eerste schooldag na de voorjaarsvakantie

Donderdag 9 maart Vervolg onderzoek Engels groep 3 (info volgt)

Vrijdag 10 maart Vervolg onderzoek Engels groep 3

Vrijdag 10 maart Luiscontrole

Ten slotte….

Wensen wij iedereen een mooie en veilige winterweek.

Met vriendelijke groet,

mede namens de teamleden,