Veiligheid en pleinregels

Graag willen we iedereen die met de fiets komt, adviseren om gebruik te maken van de ‘achteringang’ van het schoolplein via het Zwarte Laantje. Wij zorgen er als team voor dat het hek op tijd open staat. Om voor ieders veiligheid te zorgen is het niet toegestaan op het plein te fietsen.

Schoonmaakavond kleuters

De schoonmaakavond van de kleutergroepen is i.v.m. de afscheidsavond van groep 8 verplaatst naar vrijdagochtend 30 juni van 8.30 tot 12.00 uur. Graag zien wij één van de ouders verschijnen om te komen helpen. Indien u niet kan, dit graag doorgeven aan de leerkracht, u krijgt dan spullen mee om thuis schoon te maken. Graag deze weer voor de zomervakantie teruggeven.

Bezoekmiddag leerlingen groep 2

Op donderdagmiddag 22 juni en dinsdagmiddag 27 juni gaan de kinderen van groep 2 op bezoek in groep 3. Meer informatie staat in de uitnodiging die aanstaande maandag mee gaat. De kinderen worden opgehaald bij de giraffen.

Kamp groep 8

De leerlingen van groep 8 worden dit schooljaar tijdens kamp begeleid door de juffen Betty,  Veronica, Manny en Marjan. In de vorige weekbrief stond juf Cunera vermeld in plaats van juf Betty.

Verkeersexamen

Gisteren zijn alle leerlingen van groep 8 geslaagd voor hun praktisch verkeersexamen, een mooie prestatie. Leuk om te melden dat we vanuit de organisatie  een compliment kregen over het gedrag van onze leerlingen!

Ouderportaal Parnassys

Vanaf vandaag kunt u weer terecht bij de uitslagen van de cito E-toetsen van alle groepen. Tot en met gisteren zijn de teamleden bezig geweest met het invoeren/ controleren van de toetsuitslagen.

Afscheidsavond groep 8

Woensdagavond 5 juli nemen we afscheid van onze 8ste groepers. Vanaf 19.00 uur staat de koffie/ thee klaar voor de ouders/ genodigden bij de ingang van de onderbouwgroepen. Om 19.30 uur starten we met ons programma en de eindmusical.

Avondvierdaagse

Voor het eerst opgegeven voor avondje catering in het bos. Geen idee wat me te wachten staat. In de groepsapp krijgen we uitleg. Strakke organisatie, Annemarie voor de inkoop, heeft garage vol staan. Op basis van de inschrijvingen op school doet ze de boodschappen om iedereen elke avond weer te voorzien van iets lekkers. Spullen inladen, en op naar het bos. Plekje zoeken en opbouwen. Alles klaarzetten, herkenbaar maken en inschenken. Gezelligheid! Het wordt druk, maar het duurt even voordat we fluorgroen in zicht krijgen (complimenten voor het nieuwe ESV hesje)

Ook vanavond weer beide groepen tegelijkertijd. Vol aan de bak met z’n drietjes, ruimte en handjes te kort maar wel in één keer klaar. Puin ruimen, auto propvol met vuilniszakken. En terug naar het honk om alle spullen en vuilnis uit te laden in de garage. Werkelijk nooit stil gestaan bij de voorbereiding wanneer we in het bos ons rustmomentje pakken. En dat mocht ook weleens gezegd worden.

Groeten van een tevreden ouder!

foto avonvierdaagse

Een fijn weekend,

Mede namens het team,

Martin Roes, directie@esvede.nl