Appelflapbuiken!

IMG_0653

Er is een gezegde ‘je werk moet je niet mee naar huis nemen’. Maar als je juf bent gaat dat niet altijd op. Want wat doe je als je een bomvolle appelboom in de tuin hebt staan? Juist, dan bedenk je dat het misschien leuk is om daar iets mee op school te doen!

Hond Jip helpt juf Cunera met appels plukken
Hond Jip helpt juf Cunera appels plukken

Vandaag konden we de kinderen ophalen in een heerlijk geurende school. De kinderen uit de juf Cunera’s groep hadden iets gebakken met de appels uit de tuin. Bodil en Tessa vd V schreven hier over:

IMG_0651‘Groep 6 heeft appelflappen gemaakt. Met de appels uit de tuin van juf Cunera. Het waren volgens mij Elstars en Goudrennettes. Eerst sneden we de appels doormidden en erna nog een keer doormidden. We maakten daar kleine stukjes van en deze deden we in een kom. Hier strooiden we kaneel en een beetje suiker bij en gingen het mengen. We kregen een plakje¬†bladerdeeg en schepten hier wat van de appel in. Toen vouwden we er een driehoekje van en plakten de randen vast. Om het te laten glimmen smeerden we wat eigeel over het bladerdeeg. Als laatste deden we de appelflappen in de oven.

Het snijden was best moeilijk

De moeder van Kyra (Janneke) en de moeder van Jemaine (Adinda) hebben mee geholpen. Het was soms best wel druk, maar het ging goed en bleef heel leuk. Een aantal kinderen vonden het appelschillen best moeilijk en andere juist niet! Uiteindelijk werden de appelflappen heel erg lekker en gingen alle kinderen van groep 6 met een volle appelflapbuik terug naar huis!’

Het heerlijke resultaat