ESV reikt Kindermiljoenennota uit aan Tweede Kamer

Kindermiljoenennota

De ESV’ers uit groep 8 waren vandaag breed uitgemeten in de lokale kranten! Hoe leuk is het onze kinderen te zien op een foto gemaakt in een omgeving die we alleen kennen van de landelijke media?! De dag voor Prinsjesdag mochten ze de Kindermiljoenennota uitreiken aan kamerlid Eppo Bruins van de ChristenUnie.

Madurodam

Democracity
Rollenspel Democracity

Eerst werd de klas ontvangen in Madurodam door Prodemos (een organisatie die de spelregels uitlegt van de democratie en de rechtsstaat). Hier speelden ze eerst een educatief rollenspel waarbij leerlingen de volksvertegenwoordiging van de fictieve stad Democracity zijn. De leerlingen beslissen op democratische wijze wat er in de stad gebouwd gaat worden.

Ook speelden ze een digitaal spel Kindermiljoenennota, waarin de leerlingen het geld uit de Rijksbegroting mochten verdelen.

Binnenhof

Op het Binnenhof

Daarna ging de Zoo&Zo bus naar het Binnenhof, waar de kinderen een rondleiding door de Tweede Kamer kregen. Kamerlid Eppo Bruins was hier om de echte Kindermiljoenennota te ontvangen uit handen van onze ESV’ers.

Lees meer over de Kindermiljoenennota.

Politici in de dop?
Op pad met de bus van Zoo&Zo