Oudergespreksavonden

Komende week starten de oudergespreksavonden. U heeft via de mail en op papier de informatie gekregen wanneer u voor een gesprek wordt verwacht.

Peer Mediation

In groep 6 zijn we de afgelopen weken bezig geweest met lessen over Peer Mediation. We hebben het over conflicten gehad en vooral over hoe je daar mee om kunt gaan. Rode knoppen…vragen stellen in een gesprek…. Ik-boodschappen… Win-win situaties…. Kortom: soms kun je voor de oplossing van een conflict wel wat hulp gebruiken. Daar heb je lang niet altijd een leerkracht voor nodig, maar het is wel fijn als kinderen je helpen om een conflict uit te praten als je er samen uit wilt komen. Bij ons op de ESV zijn die kinderen er! Zij krijgen een extra training van juf Krista om te oefenen hoe je nu het beste andere kinderen kunt helpen zelf een conflict op te lossen. Vier kinderen die de leerlingen van groep 6 het meest geschikt vonden komen de mediators uit groep 7 en 8 versterken: Bodil Schoonderbeek, Kyra Delfos De Jonge, Jesse de Ruiter, Bram Craanen. Ze staan te popelen om te beginnen met de training en we zijn heel trots dat we weer zulke talentvolle kinderen in de Mediationgroep hebben!

Klassenlunch voor de groepen 5 t/m 8

Vorig schooljaar deden wij voor de eerste keer mee aan het Nationaal Schoolontbijt. Omdat het ontbijt dit jaar in de week van de oudergesprekken viel hadden we ons niet ingeschreven. Maar er ging iets mis en om een lang verhaal kort te maken: de gezonde, houdbare producten stonden al klaar bij de winkelier en de verse zaken hoefden daar alleen nog bij gedaan te worden…..

Omdat het wel wat kort dag was, hebben we besloten om de kinderen van de groepen 5 t/m 8 op vrijdag 10 november a.s uit te nodigen voor de lunch. We zouden het gezellig vinden als alle kinderen van deze groepen blijven lunchen!

• De leiding van de thuisclub is op de hoogte en heeft haar medewerking toegezegd.
  • Alle kinderen kunnen overblijven.
  • Wilt u uw kind op vrijdag 10 november bord, beker en bestek meegeven?
  • Er zijn glutenvrije crackers en glutenvrij beleg.
  • Mocht uw kind allergieën hebben, verzoeken wij u dit even door te geven.
  • De producten die over zijn worden naar de voedselbank gebracht.

Luisteris

Op vrijdagochtend 10 november volgt groep 8 het programma Luisteris. Dit is het voorlichtingsprogramma van de Nederlandse Spoorwegen voor jongeren van 9 – 20 jaar. Machinisten en hoofdconducteurs bespreken hierin onveilig gedrag rondom het spoor en in de trein. Het doel van dit programma is om jongeren bewust te maken van de gevolgen van groepsgedrag en agressie. Luisteris heeft eerder in de weekbrief gestaan, maar is door de NS verplaatst naar vrijdag 10 november.

5 december

De leerlingen zijn 5 december om 12.30 uur uit i.p.v. 13.00 uur. Ouders die 5 december voor hun kind(eren) gebruik willen maken van de TSO/ BSO moeten dit zelf aangeven bij Diana van De Thuisclub. diana@dethuisclub.nl

Een fijn weekend, mede namens het team,

Martin Roes, directie@esvede.nl