Sinterklaas werd ontvangen met de Pieten Sinterklaas Move

Pieten Sinterklaas Move

Zoals elkaar jaar wordt Sinterklaas groots ontvangen op de Edese Schoolvereniging. Dit jaar kwam de Goedheiligman met zijn Pieten helemaal in stijl, ouderwets aan per koets! Níeuwerwets was de ‘Pieten Sinterklaas Move’ (Gangnam style) die over het schoolplein galmde. De kinderen dansten er lustig op los, terwijl ze Sinterklaas nog in het halfdonker ontvingen.

Sinterklaas en de pieten komen per koets aan

Niet alleen de kinderen, maar ook de (groot)ouders laten dit moment niet voorbij gaan en genieten van de komst van Sinterklaas. Een grote haag van grote en kleine kinderen siert het pad naar de school. Directeur Martin Roes praat zijn ontvangst als een echte gastheer aan elkaar.

Directeur Martin Roes ontvangt Sinterklaas

De Sint en pieten bezoeken alle groepen: uit het grote boek haalt Sinterklaas details aan van de kinderen. Samen lachen ze om voorvallen op school, praten ze over hobby’s of laten kinderen hun kunsten zien aan Sinterklaas. En natuurlijk wordt er ouderwets pepernoten gestrooid in de klassen!

Een gezellige mensenmenigte op het schoolplein

Aan het eind van de ochtend zwaaien de kinderen het gezelschap weer gedag met ‘Dag Sinterklaasje’. De pieten werden enthousiast omsloten en mochten bijna niet vertrekken. Maar of dat nou voor de piet of voor de pepernoten was….?

Piet kon bijna geen stap verzetten