Verenigd kerstvieren

IMG_2581

Gekscherend werd er vanmiddag door een moeder geroepen ‘het is wel te merken dat we een vereniging zijn!’. Met z’n tienen waren we wat tenten aan het opzetten voor de Kerstborrel vanavond en we gingen als een speer. Vlot overleg, met gezamenlijke inspanning en een gezonde dosis humor. Zo’n moment dat je denkt ‘wat fijn!’.

Hapjes van Vroeger, Kade 10, Kreta of Hugo's
Hapjes van Vroeger, Kade 10 of Kreta

IMG_2587

Deze avond werden de tenten gebruikt als gezellig onderkomen voor de Kerstborrel. Terwijl onze kinderen binnen in hun klassen aan het dineren zijn, drinken we een glaasje, eten we een hapje en kletsen we gezellig even bij. Dit jaarlijks samenkomen groeit en groeit: met ongeveer 240 kinderen op onze school, zullen er zeker 200 ouders aangeschoven zijn. En weer waren daar ouders die hielpen met hapjes rondbrengen en chocomel opwarmen.

Een rondje gluhwein van de Pineut

Hoogstwaarschijnlijk komt dit ook door het heerlijke eten wat onze horecaondernemers op school ons aanbieden! Restaurant Vroeger, Café de Pineut, Brasserie Kade 10, Restaurant Kreta, Hugo’s Pannenkoeken en Taartaholics zorgen elk jaar weer belangeloos voor een heerlijk maaltje. Lieve ouders, nogmaals bedankt voor het lekkere eten en de glühwein!

Pannenkoeken van Hugo zelf

Vanavond werd ook weer eens omlijst met hoeveel plezier kinderen naar de ESV gaan en hoe blij ouders hiermee kunnen zijn: omdat Gerian Peperkamp’s – eigenaresse Taartaholics – zoon in groep 8 zit, bakte ze dit jaar voor het laatst voor de Kerstborrel. Daarom sloot ze af met een spectaculaire taart: een echte kerstboom met lampjes en ballen (cakepops)! Voor álle kinderen en álle ouders. Hoe fantastisch is dat?!

Een unieke kerstboomtaart op ware grote!

Aan het einde van het kerstdiner lopen de kinderen een lampionoptocht; langs de ouders op over het Julianapark om uiteindelijk in de klas opgehaald te worden door papa of mama. Met zelf een gezellige avond in het achterhoofd, sluit je je uitgelaten kind in de armen en ga je huiswaarts. En ja, weer zijn daar ouders die de boel opruimen en een handje helpen. Super dat we samen, als ouder, als kind en als leerkracht, in deze gezellige tijd waarmaken dat we een échte vereniging zijn. ‘Wat fijn’!

Lampjesfeest voor groot en klein