Staking dinsdag 12 december en opvangmogelijkheden

Het bestuur van de ESV heeft overleg gehad met De Thuisclub en gekeken naar mogelijkheden m.b.t. de opvang van kinderen tijdens de stakingsdag van 12 december aanstaande. Informatie over de staking hebben alle ouders/ verzorgers de afgelopen dagen  ontvangen. Ouders/ verzorgers die voor hun kinderen opvang moeten regelen, kunnen hiervoor bij BSO De Thuisclub terecht. De Thuisclub heeft haar voorwaarden aangepast en deze zijn hieronder terug te vinden.

• De Thuisclub zal aanstaande dinsdag 12 december geopend zijn van 8.00 uur tot 18.30 uur.
  • Kinderen met een BSO vakantiepakket mogen deze dagen tijdens de stakingsdag inzetten. Zij krijgen hierdoor geen extra factuur en betalen een lager uurtarief.
  • Kinderen die op de stakingsdag normaliter al gebruik maken van de BSO, betalen alleen extra van 8.00 uur tot einde schooltijd, 15.00 uur. Dit is een afwijking ten opzichte van studiedagen, waarop wel betaald moet worden tot 18.30 uur.
  • Daarnaast bieden wij aan alle kinderen die op de stakingsdag gebruik willen maken van de BSO, de mogelijkheid om blokken af te nemen van 8.00 uur tot 13.15 uur, 15.00 uur of 18.30 uur.
  • De opvangkosten voor kinderen zonder een vaste BSO overeenkomst zijn 7,05 euro per uur. Voor deze opvangkosten kunt u mogelijk kinderopvangtoeslag krijgen.
  • Ouders die al ingeschreven staan bij De Thuisclub kunnen een reservering maken in het ouderportaal voor dinsdag 12 oktober. Ouders die geen gebruik maken van de TSO en/of BSO, zijn ook van harte welkom. Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar esv@dethuisclub.nl, waarin de naam van uw kind(eren), klas en uw telefoonnummer staan.

Vanuit MHC Ede is onderstaand initiatief gekomen m.b.t. het opvangen van leerlingen dinsdag 12 december.

In verband met de staking op 12 december aanstaande organiseert MHC Ede voor alle kinderen van de basisscholen (groep 1 t/m 8) een geheel verzorgde leuke en sportieve dag bij ons op de club! Iedereen is welkom, of je lid bent of niet. Van hockey houdt of juist van voetbal, of welke sport dan ook. Knutselen helemaal het einde vindt of juist buiten wilt spelen. Dus neem vriendjes en vriendinnetjes mee om er samen een geweldige dag van te maken. We bieden sport, spel en binnen activiteiten aan onder deskundige begeleiding. Inloop is vanaf 08.30 uur en om 15.00 uur mogen de kinderen weer opgehaald worden. Kosten per kind bedragen 25 euro dit is inclusief lunch!

Meld je kind(eren) aan via jeugd@mhc-ede.nl  onder vermelding van voor- en achternaam kind, leeftijd, naam school en mobiele nummer ouders.

Bedankt Sinterklaas en tot volgend jaar

Afgelopen dinsdag hebben we met elkaar genoten van het bezoek van Sinterklaas en zijn Pieten. Na een muzikaal ontvangst nam de Sint de tijd om alle groepen te bezoeken. Lees hier verder.

Personele wijzigingen

In de vorige weekbrief heeft u kunnen lezen dat juf Marjan binnenkort afscheid neemt als juf van de Stokstaartjes. Voor sommige leerlingen een wisseling van leerkracht in korte tijd. Achter de schermen zijn we druk bezig met een structurele en stabiele oplossing voor de leerlingen in de onderbouw. We zijn blij dat juf Christien bereid is om ons te helpen totdat we een geschikte vervanger hebben gevonden. In onderstaande tabel vindt u de personele bezetting voor de maand januari en de structurele wijziging m.i.v. 1 februari. Meester Jeffrey Moerland zal op de dinsdagmiddag, net als de donderdag, les geven aan alle leerlingen van groep 2.

Stokstaartjes maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag
januari 2018 Marjan Marjan Christien Christien Marjan/ Christien
februari 2018 Christien Majorie Majorie Majorie Majorie
 Olifanten maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag
januari 2018 Robert Robert Robert Robert Robert
februari 2018 Robert Christien Robert Robert Robert

Afscheid juf Manny

Het afscheid van juf Manny met de leerlingen van de onderbouwgroepen staat gepland op donderdag 14 december. Wilt u juf Manny nog de hand schudden onder het genot van een kopje koffie, dat kan deze dag om 15.00 uur. U bent van harte welkom.

Een fijn weekend, mede namens het team,

Martin Roes, directie@esvede.nl

maandag 11 december Kerstknutselmiddag groep 3 t/m 8
dinsdag 12 december staking team, alle leerlingen zijn vrij