Raar maar waar! De voorbereiding op de Kinderboekenweek

Timmeren
Van 7 tot 18 oktober is het Kinderboekenweek met het thema ‘Raar maar waar’. De kinderen zijn deze week aan het voorbereiden in het kader van Natuur, Wetenschap en Techniek.

De Kinderboekenweek is een jaarlijks hoogtepunt voor kinderen, als het om lezen gaat. Raar maar waar; we vinden het op school erg leuk om deze week goed voorbereid in te gaan. Dit jaar is het wel heel gaaf, want de kinderen houden zich bezig met natuur, wetenschap en techniek!

Op maandagochtend 5 oktober openen wij de Kinderboekenweek: het is echt waar, maar de opening wordt raar. De kinderen komen in hun meest gekke, rare, bizarre en extreme kleding naar school! ALLES MAG! Wie zal de grote ‘Raar maar waar show’ gaan winnen…?

Raar maar waar! Op dinsdagavond 13 oktober houden we op school de jaarlijkse Boekenavond. Alle uitvindingen, werkjes en creaties van de kinderen zijn dan te zien in hun eigen klas. Vandaag hebben de Stokstaartjes getimmerd: wat een stoere meiden en sterke jongens! We verklappen natuurlijk niet wát ze hebben gemaakt, want dat kun je zien op de Boekenavond!!!

Leuk om te weten: op deze avond is boekhandel het Paard van Troje aanwezig met een kraam. Natuurlijk kun je dan ook de boeken van de Kinderboekenweek 2015 aanschaffen!