Mmm… pepernoten bakken!

pepernoten bakken

Wat een heeeeeerlijke geur verspreidde zich door het kleutergedeelte van de Edese Schoolvereniging! Vandaag was het de beurt van de Stokstaartjes om pepernoten te bakken. En dat deden ze vol overgave!

De middag begon een hoop spullen op tafel: een kom, een weegschaal en heel veel pakjes en doosjes en zakjes… De kinderen keken nieuwsgierig: wat moest dat nou allemaal worden? Uitgelegd werd wat een recept is, wat ingrediĆ«nten zijn en wat er verder nog moest gebeuren voordat we de pepernoten mee naar huis konden nemen.

Een kleuter vulde de weegschaal met 500 gram bakmeel, de ander gooide dit in de mengkom, een volgende deed daar 8 eetlepels melk bij (1..2..3..4..5..6..7..8!), speculaaskruiden, 2 snufjes zout… Net zolang we alles bij elkaar hadden en konden KNEDEN! Heerlijk met de kleuterhandjes in het deeg: ieieie wat voelt dat raar!

Terwijl de Sinterklaaspopmuziek in de klas opstond, werden de pepernoten gerold. De kleuters kunnen trots zijn op hun lekkere EN mooie pepernoten. Goed gedaan jongens en meisjes!