Hoog bezoek bij de Stokstaartjes!

SONY DSC

Eindelijk was het zover. Na heel veel liedjes oefenen, schoen zetten, Sinterklaasknutsels en -tekeningen maken, kwam Sinterklaas met zijn pieten op de Edese Schoolvereniging. Gezellig!

In de Stokstaartjesgroep

Nadat Sinterklaas met een lesbus van Rijschool Dam aankwam rijden, was Stokstaartjesgroep als eerste aan de beurt; Sinterklaas en zijn 2 pieten ploften neer op hun stoelen. De pieten strooiden natuurlijk eerst pepernoten in de klas.

Daarna had Sinterklaas rustig de tijd voor alle kleuters. Alle kinderen konden even met Sinterklaas praten en vertellen wat ze goed konden of wat ze hadden gedaan. Sommigen kleuters kletsen met de goedheiligman alsof ze hem al jaaaaaaren kenden, sommigen vonden het toch een beetje spannend en bleven een beetje uit zijn buurt.

Gezellig kletsen met Sinterklaas

Ook al stonden de pieten op tafel of haalden ze rare grapjes uit, ze bekeken ook nieuwsgierig de knutsels (bijvoorbeeld de Amerigo-stokpaardjes!) en spulletjes in het klaslokaal. Of ze maakten een dansje op muziek op het Digibord, of maakten een dansje met een klein kleuterdametje. Het was erg gezellig!

Nadat Sinterklaas vertrokken was, mochten de kleuters de surprise uitpakken, die eerder door de raar-maar-waar-knutselpieten gemaakt was. Voor iedereen zat er een cadeautje in!

De zorgvuldig geknutselde suprise was binnen een minuut totaal verscheurd!
De zorgvuldig geknutselde suprise was binnen    een minuut totaal verscheurd!

De rest van de ochtend hebben we lekker limonade gedronken met een speculaasje, gezongen en gespeeld. Dank u Sinterklaasje!