Onze voorleeskampioenen!

De voorleeskampioenen van de Edese Schoolvereniging

Eindelijk ging vandaag de grote voorleeswedstrijd van start op de Edese Schoolvereniging! De kinderen spraken er al weken over. In alle groepen werd er driftig voorbereid, welk boek zal ik kiezen en welke bladzijde lees ik dan? Het ene kind kon niet wachten, terwijl het andere kind eigenlijk heel erg zenuwachtig werd van de gedachte alleen al. In elke groep was een winnaar gekozen, die vandaag voor de hele school mocht gaan voorlezen.

Vlnr Job, Floortje en Eliane

Josephine en Teddy ontpopten zich als enthousiaste gastvrouwen en praatten de middag aan elkaar. We begonnen met een optreden van groep 8: Caesar en Sem gaven een ritmisch optreden van het nummer ‘Sorry’ van Justin Bieber.
De aftrap van de voorleeswedstrijd werd gedaan door de voorleeskampioen van groep 4, Floortje. Haar klasgenoten hadden een prachtig spandoek gemaakt en ze deed het super!

Daarna was de beurt aan groep 5. Daar mocht Eliane een stuk voorlezen. Haar zus Olivia uit groep 6 mocht direct na haar: wat een talenten uit één gezin!

Vlnr Amber, Floor en Olivia

Hierna was er weer een muzikale onderbreking van Eeke: zij speelde het nummer van Sarah Larsson op haar gitaar en Sem zorgde voor de drumpartij.

De ESV heeft een ware huisband!

Het voorlezen ging verder met de kampioen van groep 3,  Job. Hij las een prachtig rijmversje voor. Floor van groep 7 – die eerder op school werd toegejuicht door haar klasgenoten met spandoeken – mocht hierna. Amber van groep 8 sloot de wedstrijd met een lang en moeilijk stuk af: prachtig!

(voor de ouders: de filmpjes van het voorlezen staan op het Ouderportaal)

Het oordeel van de jury was unaniem: iedereen had het zo goed gedaan, dat ze allemaal een oorkonde kregen en hebben gewonnen. We zijn trots op al onze voorlezers: goed gedaan!

De welverdiende oorkonde!