Teek en eikenprocessierups

Het tekenseizoen is weer geopend en, naar we in de pers lezen, heviger dan ooit tevoren. De ESV ligt midden in het bos en heeft veel gras, een ideale plek voor teken. Op woensdag 13 april krijgen de kinderen twee folders mee naar huis, één over teken en één over de processierups. Deze folders worden ook op de website van de school geplaatst.

De eikenprocessierups voelt zich in de vele eikenbomen op ons terrein ook goed thuis. Als we de sporen zien laten we de nesten weghalen. Helaas zijn er enkele bomen op het terrein waar de bestrijders niet bij kunnen komen.

Folder eikenprocessierups: Folder eikenprocessierups

Folder Teken: Folder teken

Koningsontbijt

Op 22 april houden we met alle leerlingen het koningsontbijt. Meerdere bedrijven subsidiëren een heerlijk ontbijt. De leerlingen nemen uiterlijk een dag van tevoren een bord, beker en bestek mee in een plastic tas met naam erop. Als uw kind allergisch is verzoek ik u zelf een ontbijt mee te geven.

Aansluiten hebben de leerlingen van de groepen 0, 1, 2 en 3 een sport- en speldag. De overige groepen hebben later een (Junior) Schoolsportolympiade. Zij hebben na het ontbijt een aangepast lesprogramma, waarbij er aandacht wordt besteed aan de Olympische Spelen.

Zoals u van ons gewend bent zijn er weer allerlei spelen voor de kinderen. We zoeken iemand met een aanhangwagen of een busje die vrijdagmiddag de geleende en gehuurde spullen terug wil brengen. Eventueel kan het ook maandagmiddag. Indien u ons wilt helpen kunt u dit aangeven bij Minke Boonstoppel of de groepsleerkracht.

Vanwege het koninklijk karakter van de dag nodigen we de kinderen uit zich feestelijk oranje te kleden.

Bij de koningsdag  hoort een muzikale opening met een lied. Als u de volgende link aanklikt hoort en ziet u het lied:  https://www.youtube.com/watch?v=N2Rl9hEJVKE.

Als u op bijgaande link klikt ziet u de tekst van het lied: Hupsakee

Voetbaltoernooi

De ESV teams hebben het erg goed gedaan. Alle groepen scoorden minstens een 8 in de categorie sportiviteit. Meisjesteam ESV 3 scoorde het hoogst en heeft daardoor de sportiviteitsprijs gewonnen. Jongensteam ESV 1 en meisjesteams ESV 1 en ESV 2 doen mee aan de finale, die vrijdag 15 april vanaf 16.00 uur wordt gehouden op Sportpark Hoekelumse Eng. Om 20.15 uur is de prijsuitreiking en daar is in elk geval meisjesteam ESV 3 bij aanwezig!

Alle ESV teams aan de top wat betreft sportiviteit … daar krijg je een trotse directeur van!!!

Avondvierdaagse

Beste ouders

De avondvierdaagse staat alweer voor de deur

De vermoeide lopers lusten en verdienen bij de rust wel een versnapering

Dit lukt helaas niet zonder uw hulp. We zijn nog op zoek naar ouders die willen helpen met limonade, koffie en thee schenken.

Bij de deuren van de klaslokalen hangt een intekenlijst. Helpt u mee.

Wilt u meer informatie over de catering kunt u contact opnemen met Annemarie Braber (moeder van Teun en Giel) 0631044562

Voor alle overige vragen

Sonja Dam 0640097985, José Höppener 0624230303 (5 km)

Danielle van der Mast 0646090652                               (10 km)

Tenslotte …

… wens ik de voetballers veel succes toe komende vrijdag en ieder een fijne week.

Met vriendelijke groet,

mede namens de teamleden,