Gezellig feestje op meester- en juffendag

De winnaars!

‘Werken is er vandaag niet bij, vandaag vieren we feest’… Deze zinnen werden de leerkrachten toegezongen op ons buitenterrein, in de vroege ochtend van meester- en juffendag. Want op deze dag vieren we de verjaardagen van alle leerkrachten!

De kinderen van de Edese Schoolvereniging zaten nog maar net op hun plek, toen de juf of meester mee werd genomen… de klas uit! Alle klassenmoeders namen de taak over en brachten de kinderen snel naar ons buitenterrein. De leerkrachten werden even vastgehouden in de lerarenkamer, geen idee wat hen te wachten stond. Toen ze eenmaal naar buiten werden gebracht, stonden alle leerlingen van de ESV ze daar toe te zingen: het meester- en juffenlied! In de weken ervoor hadden we de ouders al gevraagd dit met de kinderen te oefenen, en ook in de klas was er stiekem geoefend.

De leerkrachten van de Edese Schoolvereniging rennen zich rot!

Onze leerkrachten zijn van alle leeftijden. De jongste leerkrachten keken even vertwijfeld om zich heen, toen ze hoorden dat de Ouderraad en kinderen het spelletje REN JE ROT met ze wilden doen. De één na de andere vraag vloog ze om de oren, en steeds weer werd er gerend naar de vakken 1, 2 of 3! Welke winkel wat maar 1 product (pindakaas!) verkoopt opende onlangs haar deuren in Amsterdam, is het waar dat er stukken van de Nachtwacht afgesneden zijn, 3128 + 762 + 96, waar ben je bang voor als je een brontofobie hebt, hoe heette de eerste directeur van de Edese Schoolvereniging…

Door een benaderingsvraag over het inwoneraantal in van Congo werd uiteindelijk de winnaar beslist… Meester Jeffrey van de kleuterklas Giraffen! Een mooie tweede plek voor juf Marjan (kleuterklas Stokstaartjes), en de derde plek voor juf Hanneke (groep 3). Top gedaan!

Hierna gingen alle klassen hun eigen weg: net waar de leerkrachten zelf zin in hadden. Het is immers hún verjaardag! Zo gingen de kleuters met z’n allen naar speeltuin het Uilenbos in Lunteren en groep 3 naar speeltuin de Korenbloem. Een groep hield een bioscoopochtend, de ander ging apenkooitje spelen in een gymzaal, de volgende ging naar het Sysseltse bos om levend stratego te spelen. Overal was gezorgd voor een extra ijsje, snoepje of cakeje: in groep 6 werd zelfs een hele lunch verzorgd door de ouders.

Op school werken leerkrachten en leerlingen hard, maar de boog kan niet altijd gespannen zijn. Deze dag was er een vol ontspanning en plezier, gewoon een gezellige dag met z’n allen. En dat is wat we op school óók belangrijk vinden!

meester- en juffendag