Aan het einde van deze week ontvangt u de weekbrief met informatie voor na de meivakantie. Op dit moment zijn de leerlingen van groep 8 druk bezig met het maken van de cito-eindtoets. We wensen onze 8ste groepers veel succes. De komende dagen zorgen we er met elkaar voor dat de leerlingen in alle rust de toets kunnen maken. Aanstaande donderdag wordt de drie-daagse om 12.00 uur afgesloten met het traditionele getoeter.

Koningsontbijt vrijdag 21 april

De Koningsspelen starten wederom met een ontbijt op school. Dit ontbijt is een cadeautje van onze koning en wordt verzorgd door de Jumbo. Op donderdag 20 april nemen de kinderen een bord, bestek en beker mee in een plastic tas. Er is glutenvrij brood aanwezig. (Voor het beleg en andere dieetwensen graag even overleggen met de groepsleerkrachten.)

Na de gezamenlijke dans  ‘Okido’ start het feestprogramma.

Het programma na het  Koningsontbijt regelen de leerkrachten met de klassenmoeders. De olifanten, stokstaartjes, giraffen en groep 3 en groep 4 hebben een sportochtend. Minke Boonstoppel heeft deze dag de leiding. De leerlingen uit de groep 5 t/m 8 mogen voor deze dag gezelschapsspelletjes meenemen. Vrijdagmiddag om 15.00 uur begint de meivakantie. We hopen iedereen 8 mei weer op school te mogen ontvangen.

Victor uit groep 8 was SterretjeVictor van de dag.

Zaterdag 8 april was het zover: ik mocht mee met Victor naar de speciale dag, georganiseerd door Kiwanis. (waar ik veel ESV vaders, oud leerling Rick en clown Hannie zag). Als sterren werden alle kinderen, die op deze middag mochten stralen, met muziek bij het Streek ontvangen. Na het welkomstwoord gingen de kinderen naar de verschillende workshops. Victor ging racen met op afstand bestuurbare auto’s en dat was heel gezellig en spannend met de andere jongens die hiervoor gekozen hadden! Na een potje tafeltennis gingen we door naar de workshop cupcakes  versieren. Daar maakte Victor 4 cupcakes. De Pikachu die hij maakte vond iedereen prachtig! De gesprekjes aan tafel tussen de kinderen die elkaar niet kenden waren bijzonder en gaven een beetje prijs waarom juist deze kinderen als ster gekozen waren. Om 16.00 uur kwamen alle ouders kijken naar de presentaties: dansjes, pennenbakjes, sieraden, cupcakes, glitter en glamour en race auto’s. Na alle interviews met de sterren en het laatste applaus was er voor iedereen nog een hapje en een drankje.

Moe, maar voldaan konden Victor en ik terug kijken op een zeer geslaagde middag!

Juf Veronica

Help ons een handje!

Mede omdat de leerkrachten’/ leerlingen toch wat last hebben van het in- en uitlopen bij de luiscontroles, willen we een poging doen om deze te versnellen.

‘Oude stijl’: met een klein clubje mensen de school rondgaan, alle klassen achter elkaar (tijdrovend).

‘Nieuwe stijl: we willen vanaf nu alle klassen tegelijk vanaf 8.20 uur onder handen nemen, zodat circa 8.45 uur de gehele school is gecontroleerd en de leerkrachten met hun lesprogramma kunnen beginnen.

Daarvoor zijn wel per controle 4 a 5 ouders per klas nodig. Er zijn altijd ervaren controleurs aanwezig, iedereen is welkom om te helpen. Eventuele her controles (als er in een klas luizen zijn gevonden) zullen ouders die in de reeds bestaande ‘oude stijl’ luizengroep zitten op zich nemen. Ook hier is altijd plek voor meer ouders!

Dit schooljaar is er nog slechts 1 reguliere controle, te weten na de meivakantie, op vrijdag 12 mei.

Reserveer vrijdag 12 mei van 8.20 uur tot circa 8.45 uur in je agenda en meld je aan bij de klassenmoeder(s)! Volledigheidshalve gelijk maar de controles voor komend schooljaar (2017-2018):

Vrijdag 25 augustus 2017

Vrijdag 27 oktober 2017

Vrijdag 12 januari 2018

Vrijdag 9 maart 2018

Vrijdag 18 mei 2018

Met vriendelijke groet,

Het luizenteam

NB Mochten er onverhoopt onvoldoende aanmeldingen komen, zullen de noodzakelijke controles uiteraard ‘oude stijl’ worden uitgevoerd.

Een vriendelijke groet,

Mede namens het team,

Martin Roes, directie@esvede.nl

di. 18 t/m do. 20 april Centrale Eindtoets groep 8