Tromgeroffel in het bos

Tijdens de juffen en meester dag, donderdag 1 juni, staan een paar collega’s extra in het zonnetje. Juf Ilse, juf Carla en juf Cunera vieren hun jubileum van 25 en 40 jaar werkzaam in het onderwijs en met juf Diana denken we terug aan alle mooie jaren die zij bij de ESV heeft gewerkt en haar komende afscheid aan het eind van dit schooljaar.

Deze dag staat in het teken van muziek maken, vandaar Tromgeroffel in het bos. De leerlingen werken samen met Drum4Fun toe naar een spetterende voorstelling. De voorstelling willen we graag aan u laten zien en begint ’s middags om 14.30 uur. U komt toch ook kijken? Om 15.15 uur is de voorstelling afgelopen en kan iedereen naar huis. De leerlingen van groep 8 helpen van 15.15-15.30 uur nog even bij het opruimen.

De jubilarissen hebben aangegeven deze feestelijke dag te willen koppelen aan het goede doel Hulphond. Binnenkort krijgen de leerling uitleg over het goede doel in de groepen. Ook zal de school bezocht worden door een tweetal hulphonden met hun cliënten. Hulphond Nederland willen we financieel steunen door aan u een minimale bijdrage te vragen van € 1,00 voor het bijwonen van de voorstelling Tromgeroffel in het Bos.

Voor de voorstelling is het nodig dat de leerlingen  in een bepaalde kleur naar school komen. Hieronder kunt u lezen welke kleur kleding er wordt verwacht van uw kind.

groep 1, 2           rood en roze

groep 3                groen

groep 4                oranje

groep 5                 blauw

groep 6                 geel

groep 7                zwart

groep 8                 wit

Voetbal meiden groep 8

Woensdag 24 mei gaan de meiden van groep 8 voetballen in Aalten. We vertrekken bij de ESV om 12.30 u zodat om 14.00 uur de eerste wedstrijd kan beginnen. We zijn benieuwd wat deze middag gaat opleveren.

Meester Evert afwezig

Zoals u weet is meester Evert Duindam al een aantal weken niet op de ESV i.v.m. gezondheidsredenen. Bij dezen laat ik u weten dat meester Evert momenteel thuis zit met spanningsklachten en zijn werkzaamheden op de ESV voorlopig nog niet oppakt. We wensen meester Evert een spoedig herstel. De leerlingen/ ouders van groep 8,6 en 5 zijn deze week d.m.v. een brief op de hoogte gebracht.

Oudergesprekken

Volgende week ontvang u de data voor de komende oudergesprekken. Het kan zijn dat de data afwijkt van de eerder gemaakte planning.

Bent u sportief en heeft u wel of geen tenniservaring?

Op de website is informatie te vinden over het ESV-Tesqua tennistoernooi. Klik op de volgende link voor meer informatie.

Een fijne week,

mede namens het team,

Martin Roes, directie@esvede.nl

AGENDA