Conflicten oplossen doen we zelf!

Afgelopen vrijdag zijn er weer 4 nieuwe diploma’s Peer Mediation uitgereikt. Binnen de Edese Schoolvereniging vinden we het belangrijk dat kinderen zich tot zelfstandige en positief kritische individuen ontwikkelen. Daarom hebben we een 12 kinderen benoemd tot Peer Mediator.

Deze vorm van conflictbemiddeling (mediation) is tussen leeftijdgenoten (Peer is Engels voor ‘gelijken’). Maar dat maakt de training die je als Peer Mediator moet volgen niet minder volwassen! Onderwerpen als gespreksregels, lichaamstaal, samenvatten, wat is belangrijk, oplossingen helpen bedenken en afspraken maken worden in theorie en praktijk geoefend.

Binnen de ESV benoemen we 4 kinderen per klas in de groepen 6, 7 en 8. Wanneer je in groep 6 benoemd bent, blijf je Peer Mediator voor de rest van je schooltijd. Hierdoor ben en blijf je een vertrouwd gezicht voor de schoolgenootjes.

Vanuit groep 6 is het Mediationteam dus weer aangevuld: Jesse, Bram, Kyra en Bodil ontvingen trots hun diploma van Mediatorbegeleider en leerkracht Krista.

Peer Mediators

Van links naar rechts en boven naar beneden:
– groep 8: Ravi van Heel, Wessel de Ligny, Anouk Westerink, Veerle Smeenk
– groep 7: Casper Weel, Rogier de Jonge, Frédérique Pitlo, Siri van de Werf
– groep 6: Jesse de Ruiter, Bodil Schoonderbeek, Kyra Delfos-de Jonge, Bram Craanen