Afscheid juf Marjan

Afgelopen week hebben we afscheid moeten nemen van juf Marjan. Al in een eerdere nieuwsbrief schreef Marjan over haar genomen keuze. Voortaan kunnen we onze juf Marjan zomaar tegenkomen als we een roesje nodig hebben bij een ingreep in de Gelderse Vallei, want ze pakt haar oude beroep als anesthesie-assistent weer op.

Hoe ‘eigen’ Marjan altijd is geweest in haar liefdevolle en vrolijke manier van lesgeven, hoe ‘eigen’ wilde ze ook afscheid nemen. Gewoon, met haar kleuterklas. Geen zware woorden in officiële momenten, maar een leuk uitje voor de kinderen.

Bal in de mand

Het leuke uitje werd apenkooien! Groep 3 had de gymzaal aan de Wulplaan voor een keertje afgestaan voor deze gelegenheid. De stagiaires en vakdocent lichamelijke opvoeding Minke hadden de boel klaargezet. Stiekem trokken alle kinderen een anesthesie-outfit aan: mondkapje, handschoenen en schoenbeschermers. Ook werd er een afscheidslied gezongen: ‘mensen liggen daar te slapen, liggen maar voor apen gapen, dat is toch saai, kom take a break, laat ons nou toch niet in de steek!’

De stokstaartjes als anesthesie-assistenten

Hierna werd er heerlijk ge-apenkooit. Over, onder, langs, op, door… heerlijk ravotten. Uiteraard moest juf Marjan zelf ook nog even aapje spelen 😉 Afsluitend kreeg Marjan nog een cadeautje van de klas, waaronder tennisballen (want tennissen doet ze graag) beschreven met alle namen van de kinderen.

Lieve juf Marjan, heel erg bedankt voor al je energie, moeite, warmte en geduld. Gelukkig gaan we je op het schoolplein nog zien als moeder en hoeven we jouw gezelligheid niet al te veel te missen!