Jong ontmoet oud op Pannenkoekendag!

Afgelopen vrijdag 16 maart vond de Nationale Pannenkoekdag 2018 plaats. Een vrolijk feest voor jong en oud. Het is dé dag waarop kinderen pannenkoeken bakken voor ouderen. Gewoon, omdat onze opa’s en oma’s best wel eens in het zonnetje gezet mogen worden. En waarmee kan dat nou beter dan met een zelfgebakken pannenkoek?

Samen bakken, samen eten
De inwoners van St. Barbara en de ESV’ers hebben het samen heel gezellig

De Edese Schoolvereniging heeft warme banden met St. Barbara, een verpleeghuis van Vilente verderop in de straat. Heel logisch dat de kinderen uit groep 6 daar pannenkoeken gingen bakken!

Zelfs voor een pannenkoek werd de tafel netjes gedekt...
Zelfs voor een pannenkoek werd de tafel netjes gedekt…

Hoe we al jaren een mini-kerstconcert komen geven en we de inwoners uitnodigen voor een kop koffie, hebben we onlangs afgesproken gewoon maandelijks iets met elkaar af te spreken! De kinderen voelen zich heel erg op hun gemak bij de inwoners van St. Barbara en vinden het gezellig. En andersom is het voor onze seniore buren een heerlijke frisse wind door het huis!

... en ondertussen lekker overgooien met ballonnen!
… en ondertussen lekker overgooien met ballonnen!

Dit jaar heeft de Pannenkoekendag een recordaantal inschrijvingen ontvangen: 1.250 (basis)scholen bakten pannenkoeken voor 69.000 ouderen!