Opschoon dag

Op vrijdag 23 maart a.s. willen wij met de groepen 5 t/m 8 ons steentje bijdragen aan de Nationale Opschoondag. In kleine groepjes gaan de kinderen de Zuidelijke Spoorstraat en de zijstraten/ Zwarte Laantje weer afval vrij maken. Wilt u op die vrijdag een emmer en wasbare handschoenen aan uw kind meegeven.

Sociale Vaardigheidstraining

Op dinsdag 20 maart begint de volgende training. Ouders die hun kind hebben aangemeld kunnen maandag intekenen voor het intake gesprek op de lijst bij het lokaal van groep 8. Mochten dag en/ of tijd niet schikken, verzoek ik u even naar binnen te lopen om een andere afspraak te maken.

Vriendelijke groet, Veronica Herkendaal

Juf Hanneke met verlof

Vanaf komende maandag is juf Hanneke met zwangerschapsverlof. We wensen haar een fijne en ontspannen tijd toe. Juf Jolien en juf Ilse nemen de lesdagen van Hanneke over. De leerlingen krijgen op maandag en woensdag les van juf Jolien en de andere dagen van juf Ilse.

Pannenkoekendag

Groep 6 gaat vrijdag 16 maart pannenkoeken bakken voor bewoners van St. Barbara, als lunch. De pannenkoeken worden gezamenlijk opgegeten! Fijn dat er weer zoveel ouders willen meehelpen met de begeleiding.

De week van het geld

Woensdag komt de moeder van Matthijs en Joris van Kuik een gastles in groep 6 geven in het kader van “De week van het geld”.

De leerlingenraad heeft weer vergaderd.

• We hebben verder gepraat over schone WC’s. Het is voor veel kinderen lastig om er voor te zorgen dat het netjes blijft. Er worden plasstickers aangeschaft voor in de jongens-wc’s om het makkelijker te maken om goed in de pot te plassen. We maken ook posters met regels die we hebben opgesteld voor een goed wc-gebruik. Onze schoonmaakster Ilona komt in de klassen 4 tot en met 8 kort vertellen over wat we zelf kunnen doen om mee te helpen dat het netjes blijft. Het gaat al een beetje beter!
  • Soms vinden we brood en bv. bananenschillen weggegooid buiten de prullenbakken en dat is niet nodig!
  • We hebben een korte poster van onszelf gemaakt en die hangen we op zodat iedereen kan zien wie er in de leerlingenraad zit.
  • We gaan aandacht besteden aan de gemeenteraadsverkiezingen en proberen een oud-leerling die in de gemeenteraad zit uit te nodigen om bij ons iets te vertellen over de gemeenteraad.

Even voorstellen

Hierbij wil ik mijzelf graag aan jullie voorstellen. Mijn naam is Berndt Geuze en vanaf volgende week zal u mij tegenkomen in de school als stagiaire van groep 6. Ik ben 21 jaar oud en na de studie onderwijsassistent afgerond te hebben volg ik nu de pabo op de CHE.  Het aankomende halfjaar hoop ik mij verder te kunnen ontwikkelen en een leuke tijd te hebben met de kinderen. foto stagiaire Bernd

Een fijn weekend mede namens het team,

Martin Roes, directie@esvede.nl