Grote Rekendag

Ieder jaar wordt de Grote Rekendag georganiseerd. Ook de ESV doet dit jaar weer mee.  Het is een dag voor alle basisscholen in Nederland en Vlaanderen (groep 1 t/m 8) die helemaal in het teken staat van rekenen. En dan niet gewoon in de klas, maar vooral ook daarbuiten. Want rekenen is veel meer dan sommen maken in je werkboek! De volgende Grote Rekendag vindt plaats op woensdag 28 maart 2018. Het thema van deze 16e editie is ‘De school als pakhuis’. De kinderen gaan systematisch nadenken tijdens activiteiten zoals: inventariseren, stapelen, verplaatsen, coderen. Lees verder

Paasontbijt op donderdag 29 maart

Voor het paasontbijt maakt iedere leerling twee broodjes: één voor zichzelf en één voor de groep. In de groep mogen de leerlingen een broodje kiezen. Voor het ontbijt neemt iedereen  op dinsdag 27 of woensdag 28 maart een bord, beker en bestek en een eierdopje mee in een plastic tas, zodat de ontbijtspullen ‘vies’ mee naar huis kunnen. Willen de ouders van leerlingen met een dieet zelf het ontbijt voor hun kind verzorgen? De Paashaas zorgt dit jaar weer voor de chocolade eieren. De leerlingen hoeven zelf geen eieren mee naar school te nemen.

Voor iedereen die met de auto naar de ESV komt om kinderen te brengen en te halen

Om te zorgen voor een veilige situatie aan de Zuidelijke Spoorstraat verzoeken wij u vriendelijk gebruik te blijven maken van de voorgestelde rijrichting. Graag via de Tolhuislaan de Zuidelijke Spoorstraat oprijden. Dit i.v.m. de beschikbare ruimte om elkaar te kunnen passeren met auto’s en andere weggebruikers. Wilt u dit ook doorgeven aan andere automobilisten die uw kinderen komen halen, zoals opa’s oma’s e.d. De snelheid graag aanpassen zoals te lezen op de verkeersborden.

Lentekriebels

In de groepen wordt de komende tijd aandacht besteed aan de Lentekriebels. Uw kind kan u hier vast meer over vertellen de komende weken.

Een fijn weekend mede namens het team,

Martin Roes, directie@esvede.nl

maandag 19 maart bestuursvergadering ESV, 19.45 uur