Een schat gevonden tijdens de schoonmaakactie

De kinderen van de groepen 5 t/m 8 hebben vrijdagmiddag 23 maart de wijk opgeruimd. Met handschoenen aan en een emmer gingen ze een deel van de wijk opruimen. Er werd heel veel opgehaald, met name blikjes, flesjes, plastic afval en peuken. Door Lina, Julia, Elianne en Florinne uit groep 7 werd zelfs een heuse buit van een inbreker gevonden. Het was een plastic tas met daarin een doosje. In het doosje zat een portemonnee met pasjes, een aantal sieraden en muntgeld. Inmiddels is er contact gezocht met de wettige eigenaar. De spullen zijn afgelopen weekend gestolen uit een woning uit het noorden van Nederland en worden vanavond opgehaald. De eigenaar is heel blij dat zijn kostbaarheden zijn gevonden.

Oud- leerling Stephan Nijenhuis van D66 op bezoek

Afgelopen week heeft Stefan Nijenhuis, lijsttrekker van D66, in het kader van de komende verkiezingen de leerlingen van de groepen 6 t/m 8 uitleg gegeven over werken bij de gemeente. De leerlingen hebben allemaal een werkboek van de gemeente gekregen.  Het was mooi om te zien waar oud-leerlingen terecht komen. Verder hebben de leerlingen van groep 6 een bezoek gebracht aan het stembureau en uitleg gekregen bij St. Barbara.

Groot succes pannenkoekendag 16 maart

De leerlingen van groep 6 hebben afgelopen week pannenkoeken gebakken voor de bewoners van St. Barbara. Een mooie mix van jong en oud. Met de activiteitenbegeleider van St. Barbara is afgesproken om maandelijks een activiteit te organiseren voor de bewoners en de leerlingen van de ESV.

Schaapscheerdersfeest Ede 9 juni 2018,

Elk jaar op de tweede zaterdag van juni vindt het schaapscheerdersfeest plaats bij de schaapskooi op de Ginkelse Heide tegenover Juffrouw Tok in Ede. De scheerdersdag is een evenement voor jong en oud. Er zijn gratis activiteiten voor kinderen in alle leeftijdscategorieën. Naast het scheren van de schapen is er een roofvogelshow, een hondenshow, sport en spel en kunnen de kinderen zich laten schminken. Daarnaast is er volop entertainment voor de ouders met goed verzorgde catering, live muziek met traditionele dans, een markt, en oude ambachten. Luisteren, kijken, meedoen en beleven, het kan allemaal op deze dag! Meer informatie? Kijk op www.edeseschaapskudden.nl.

Open Dag Muziekplein Ede

Kom ook op zaterdag 14 april tussen 11.00 en 15.00 uur naar de Open Dag van Muziekplein Ede in Cultura. Ontdek hoe leuk het is om een muziekinstrument te bespelen, luister naar live muziek, maak kennis met de docenten en doe lekker mee! Misschien weet je nog niet welk instrument je wilt kiezen? Kom dan tijdens de Open Dag eens uitproberen welk instrument bij je past! Je kunt bij ons terecht voor zowel klassieke muziek als lichte muziek, voor zangers en voor slag-, toets-, snaar- of blaasinstrumenten. Voor de allerjongsten is er Muziek op Schoot, AMV of kleutermuziek. Ook biedt Muziekplein Ede diverse mogelijkheden tot samenspel in bandjes, orkesten of koor. De docenten zijn allen zelfstandig ondernemer en hebben een zelfstandige lespraktijk onder de paraplu van Muziekplein Ede. Lessen vinden plaats in Collage Bennekom, Cultura Ede en Lunteren. Kijk voor meer informatie en voor het programma van de Open Dag op onze website: www.muziekplein-ede.nl

Start schoolvoetbal

De leerlingen van groep 8 doen dit jaar weer mee aan het schoolvoetbaltoernooi op de velden van voetbalvereniging Fortissimo. (tussen Ede en Bennekom) De eerste wedstrijden vinden 28 maart plaats.

Paasontbijt op donderdag 29 maart (herinnering)

Voor het paasontbijt maakt iedere leerling twee broodjes: één voor zichzelf en een voor de groep. In de groep mogen de leerlingen een broodje kiezen. Voor het ontbijt neemt iedereen  op dinsdag 27 of woensdag 28 maart een bord, beker en bestek en een eierdopje mee in een plastic tas, zodat de ontbijtspullen ‘vies’ mee naar huis kunnen. Willen de ouders van leerlingen met een dieet zelf het ontbijt voor hun kind verzorgen? De Paashaas zorgt dit jaar weer voor de chocolade eieren. De leerlingen hoeven zelf geen eieren mee naar school te nemen.

Een fijn weekend mede namens het team,

Martin Roes, directie@esvede.nl

woensdag 28 maart schoolvoetbal groep 8, grote rekendag