Kinderen vertellen op de Engelse dag

Engelstalig onderwijs staat bij de ESV op een hoog plan. Vakleerkracht Francis geeft de kinderen vanaf hun eerste schoolweek tweemaal per week Engels. Vrijdag mochten de kinderen hun kennis en kunde laten zien aan de (groot)ouders.Het thema van deze Engelse dag was Living/ My house.

'... my house with a door..'
‘… my house with a door..’

In de ochtend was de onderbouw (groepen 1 t/m 4) aan de beurt. De onderbouwhal stroomde vol met ouders en grootouders, die trots te horen kregen wat hun (klein)kind precies had gemaakt. Aan de hand van het thema stond de hal vol met huisjes, flats, winkels, straten: een complete engelse stad. Tussen het geroezemoes door hoorde je de kinderen zeggen ‘that’s the kitchen with a table’, ‘the stairs’, ‘the roof with a window’, enzovoort.
Ook zeiden de kinderen nog een aandoenlijk Engels gedicht op ‘…a house is just a house, there are lots and lots of house, but only one that I call home…’

'Mummy, I made a tepee"
‘Mummy, I made a tepee”

De bovenbouw mocht ’s middags vertellen wat ze allemaal hadden gemaakt en waarover ze hadden geleerd. Ze hadden bijvoorbeeld geknutseld of getekend over verschillende soorten niet veel voorkomende huizen. Ook hierover konden ze uitvoerig en enthousiast uitweiden!

A few types of houses

Trotse blikken vulden de klaslokalen: ‘vroeger konden wij niet zo goed Engels’, wisselden de (groot)ouders uit. Maar daar doen de kinderen en de school dan ook wel heel erg hun best voor!

Lees hier meer over het Engelse onderwijs op de Edese Schoolvereniging.

A Stilt House (paalwoning)!
A stilt house (paalwoning)!