Feest! Het was Meester- & Juffendag!

Meester- & Juffendag

Vandaag vierden we de verjaardag van onze leerkrachten! Op meester- & juffendag is het feest: niet alleen voor de leerkrachten, maar ook voor de kinderen!

De ochtend startten we samen. Op het buitenterrein stonden alle kinderen de juffen en meester ‘lang zullen ze leven’ toe te zingen, terwijl de leerkrachten werden behangen met zweetbandjes en andere sportaccessoires. Op ‘Iedereen lacht 5, 6, 7, 8’ van Kinderen voor Kinderen moesten vooral de leerkrachten hun warming-up doen. En eerlijk is eerlijk, er zaten best wat soepele heupjes bij!

Fanatieke leerkrachten tijdens stoelendans

Daarna werd hun fanatisme en sportiviteit getest met de ouderwetse stoelendans. Uiteindelijk won juf Hanneke, terwijl ze maar eventjes kwam invliegen omdat ze nog met verlof is na de geboorte van haar kindje.

De kinderen moedigden hun juf of meester hard aan!

Gelukkig was er prijs voor iedereen. De leerkrachten kregen als verjaardagscadeau een sporthanddoek, bidon en Dextro.

Een verjaardagscadeau voor de juf

Daarna splitsten de kleuters en de groepen 3 t/m 8 zich op. De kleuters mochten het héle buitenterrein op en gingen spelletjes doen; estafette, sponsrace en tikkertje bijvoorbeeld. Extra leuk was het dat ze lekker verkleed mochten komen.

Met sommige verkleedjurken was het best moeilijk spelletjes doen!

Groepen 3 t/m 8 gingen met z’n allen de winkelstraat in en Vossenjacht doen! Door het hele centrum van Ede stonden de vossen: van paashazen, tot bizarre krantenjurken, van heksen tot straatwerkers: er stond van alles (met dank aan de enthousiaste ouders!).

Vos gevonden!

Ook waren er ESV-spullen verstopt in verschillende etalages. Uiteindelijk moesten de kinderen een woord vormen met de letters die ze hadden gekregen van de vossen.

Puzzelen met de letters

Eenmaal terug op school waren er door de ouders pannenkoeken gebakken en kregen de kinderen nog een waterijsje. Na al die activiteiten hadden ze best trek, dus de pannenkoeken waren schoon op!

Pannenkoekenmonsters!

Dankzij onze Ouderraad (de klassenmoeders en -vader) hebben we er een heel gezellige dag op zitten: bedankt!!!