Weekbrief 11 schooljaar 2018-2019

O kom toch eens kijken…..

Aanstaande dinsdag 27 november is het weer mogelijk om in de groep van uw kind(eren) te komen kijken. Vanaf 8.20 tot 8.45 uur staan de deuren van de school en groepen open en bent u van harte welkom. De leerlingen vertellen en laten graag zien waar zij in de groep mee bezig zijn.

Loop ook gerust even door de school om alle gemaakte surprises van dit jaar te bewonderen. Afgelopen woensdagavond hebben de ouders van de groepen 1-4 en de leerlingen van groep 8 de school voorzien van mooie surprises voor het feest van Sinterklaas.

St. Barbara en St. Nicolaas

Maandagmiddag 3 december gaan alle leerlingen uit groep 2 naar onze buren bij St. Barbara om de bewoners te vermaken met prachtige sinterklaasliedjes.  Dit is één van de activiteiten die we jaarlijks met onze buren plannen. De leerlingen zijn volop aan het oefenen en misschien gaan ze zelfs als Piet verkleed op bezoek.

Nieuwe peer mediators

De peer mediators uit groep 6 zijn bekend. Job, Quintus, Joy en Norah W. gaan de komende tijd samen met juf Krista en de andere peer-mediators oefenen onder schooltijd zodat zij later de andere leerlingen kunnen helpen bij het oplossen van probleempjes.

Leerlingenraad

De leerlingenraad heeft al een keer kort vergaderd. De leerlingen en juffen hebben kennisgemaakt, wat handige dingen afgesproken en er zijn al wat plannetjes voor de komende tijd!  Elianne uit groep 8 heeft plaats gemaakt voor Rogier.

Duits voor leerlingen uit groep 6 start in januari

Er wordt hard gewerkt om zowel de personeelskamer als het keukentje op te knappen. Tot die tijd zit het team in de …gymzaal! Vanwege de problemen met de beschikbare ruimte, zeker op dinsdag, start de cursus Duits voor leerlingen uit groep zes pas in januari.

Schaatsen in het centrum

In januari gaan de groepen 5 tot en met 8 net als vorig schooljaar schaatsen op de ijsbaan in het centrum.  Dat gaat gebeuren in de week na de kerstvakantie, op donderdag 10 januari. Zo krijgen we steeds meer zin in de winter. Groep 5 begint om 10.00 uur, groep 6 om 11.00 uur, groep 7 om 13.00 uur en groep 8 sluit het schaatsen af om 14.00 uur en is rond 15.00 uur klaar. Kom gerust even kijken bij de ijsbaan.

Kamp groep 8

Groep 8 gaat ook dit jaar weer op kamp naar Vlieland vanaf donderdag 7 maart t/m maandag 11 maart 2019.  Het kamp zal feestelijk worden gestart, want Lars is namelijk jarig en dat gaan we uitgebreid met elkaar vieren.

Wie werken er bij de tussenschoolse opvang??

De medewerkers van de TSO

Een fijn weekend, mede namens het team,

Martin Roes

directie@esvede.nl