Samen kerst vieren

Kerst is een feest van samenzijn, gezelligheid, verbinding. Onze kinderen hebben de laatste week van het schooljaar gevierd met (groot)ouders, de leerkrachten, onze buren en natuurlijk met elkaar.

Optreden voor de inwoners van St. Barbara

Zoals elk jaar trad een groep kinderen uit de bovenbouw op voor onze buren, inwoners van Sint Barbara. Kerstliederen en dansoptredens, een kerstvoorstelling van de jeugd voor de senioren. Dit was voor het laatst onder de bezielende begeleiding van onze vakleerkracht muziek Myra.

Kerstshowtime en afscheid van vakdocent muziek Myra

Na 17 jaar muziekonderwijs te hebben gegeven, nam Myra afgelopen donderdag afscheid. En hoe anders werd dat gedaan dan een speciale Showtime van de kinderen! Deze keer mocht ze lekker zitten en tevreden toekijken naar haar muzikale nalatenschap.

Een van de buffetten in de klas

Kerst wordt op de ESV traditioneel gevierd met het kerstdiner. De groepen vieren dit met hun vriendjes in hun klas: iedereen neemt wat lekkers mee zodat er van een smakelijk buffet kan worden gegeten. De klassenouders en andere helpende ouders zorgen dat dit allemaal vlekkeloos verloopt.

Kerstborrel voor de ouders

Terwijl de kinderen binnen zijn, borrelen en eten de (groot)ouders gezellig buiten. Even geen haastig ophalen van de kinderen, maar tijd voor een rustig gesprek. De horeca-ondernemers van de ESV sponsoren deze kerstborrel: restaurant Vroeger, Hugo’s Pannenkoeken, restaurant Kreta en het drinken werd verzorgd door Werkmandejong.

Lampionoptocht

Dan wordt het kerstdiner en de kerstborrel gezamenlijk afgesloten. De kinderen lopen zingend een lampionoptocht door de wijk en door een haag van (groot)ouders. Kortom, een warm en fijn samenzijn! Fijne kerstvakantie voor iedereen!