Weekbrief 14 schooljaar 2018-2019

Informatie kerstviering

Op woensdag 19 december vieren we het kerstfeest: elke groep heeft zijn eigen diner, en we sluiten gezamenlijk af met de lampionnenoptocht. Van 17.30-19.00 uur wordt er gedineerd. We starten stipt om 17.30 uur en verwachten dat de leerlingen dan in het lokaal zitten. Natuurlijk vinden we het leuk als de leerlingen feestelijk gekleed gaan. We verzoeken de ouders van alle groepen iets te maken voor het kerstdiner. Bij de ingang van ieder lokaal hangt een lijst waarop u kunt aangeven wat u wilt maken. Indien er kinderen met speciale diëten zijn een vriendelijk verzoek hier zelf iets voor klaar te maken of te overleggen met de leerkracht. Wilt u op dinsdag 18 december de kinderen een plastic zak met naam erop en daarin een bord, mok en bestek meegeven voor het diner. Dit betreft de kinderen uit groep 1 t/m 7.

Tijdens het kerstdiner van de kinderen kunnen de ouders buiten van een maaltijdvervangende borrel genieten. Wanneer u uw kind(eren) naar het lokaal hebt gebracht, bent u direct welkom op het Kerstplein (plein bij de bovenbouw). U hoeft dus niet meer heen en weer, maar kunt gezellig op school blijven totdat ons kerstfeest door de kinderen wordt afgesloten met de lampionnenoptocht. Ook dit jaar wordt het eten en drinken verzorgd door een aantal ondernemers van onze school, waarvoor onze dank.

Om 19.00 uur lopen de kinderen de traditionele lampionnenoptocht. De leerlingen uit groep 1 en 2 lopen onder begeleiding van de leerlingen uit groep 6 en 7 het gebouw uit bij de kleuteringang met een lampion in hun hand. Ze lopen in de richting van het Zwarte Laantje via het kerstplein. Het is leuk als ouders dan een mooie erehaag maken voor de kinderen en uit volle borst de liedjes meezingen. De groepen 3,4,5 wachten hen op met een lichtje in hun handen en lopen achter de kleuters aan. De tocht verlaat het terrein en loopt via het  Zwarte Laantje een rondje op het Julianapark (appartementen achter de school) en komen zo weer terug op het schoolplein waar de ouders de leerlingen ontvangen d.m.v. een erehaag.

De leerlingen verlaten de school aan het eind weer zoals normaal: we willen er zeker van zijn dat alle leerlingen (met name de jongsten) met de juiste persoon mee gaan. Rond 19.30 uur kunt u uw kind(eren) weer meenemen.

Willen alle leerlingen van groep 3 t/m 8 een lampion, (zak)lampje of iets anders lichtgevends meenemen??

Administratieve ondersteuning

Vanaf januari 2019 tot aan de zomervakantie wordt het team ondersteund op administratief gebied door Mirjam den Ouden. Mirjam woont in de buurt van de ESV en heeft veel ervaring opgedaan in verschillende ondersteunende functies binnen verschillende bedrijven. Op dit moment werkt zij bij Stichting Philadelphia en heeft nog tijd over om bij de ESV te komen werken. We zijn blij met de komst van Mirjam en wensen haar een fijne tijd op de ESV. Op woensdagochtend is Mirjam te vinden in de IB-ruimte/ kamer juf Betty naast de directiekamer.

Schaatsen in het centrum

In januari gaan de groepen 5 t/m 8 schaatsen op de ijsbaan in het centrum.  Dat gaat gebeuren in de week na de kerstvakantie, op donderdag  de 10e. Kom gerust even kijken bij de ijsbaan. Er worden schaatsen gehuurd voor de kinderen die geen eigen schaatsen hebben. Heb je zelf schaatsen (ijshockeyschaatsen geen noren) of kun je ze lenen van iemand uit je omgeving, neem ze dan mee! Belangrijk is om deze dag handschoenen mee te nemen (deze zijn verplicht op de schaatsbaan) en ook een muts wordt aanbevolen.

Een fijn weekend, mede namens het team,

Martin Roes

directie@esvede.nl

woensdag 19 december kerstdiner in alle groepen en lampionoptocht, 17.30-19.30 uur