Weekbrief 16 schooljaar 2018-2019

Fijn dat we iedereen afgelopen maandag weer op school mochten ontvangen. De eerste week van het nieuwe jaar zit er inmiddels weer op. De laatste kerstversiering is opgeruimd, de leerlingen van de bovenbouwgroepen hebben weer geschaatst in het centrum en de onderbouwgroepen zijn extra goed schoongemaakt door veel ouders, waarvoor dank.

De komende weken worden in de groepen 3 t/m 8 de cito toetsen afgenomen en kunnen we kijken hoe de leerlingen zich het afgelopen half jaar hebben ontwikkeld en waar zij nog in kunnen groeien.

Parkeren voor de school en fietsen in de stalling

Bij slecht weer en tijdens de donkere dagen worden veel leerlingen met de auto naar school gebracht. Wat opvalt is dat er veel auto’s geparkeerd staan aan de zijde van de school. Langs het gehele schoolplein is een parkeerverbod. (een beetje verwarrend door de gele lijnen op het trottoir) Natuurlijk mag u wel stoppen om uw kind uit te laten stappen. Zou u de ingang van het plein vrij willen houden zodat leerlingen het plein op kunnen fietsen e.d. Parkeren van auto’s graag aan de andere kant van de weg om het voor uw kinderen en onze leerlingen veilig te houden.

Wilt u uw kind helpen herinneren om fietsen in de stalling te plaatsen, het liefst met het voorwiel tegen de muur. Zo zorgen we er met elkaar voor dat er geen onnodige schade ontstaat aan de fietsen.

Personeel

Met ingang van komende week tot aan de voorjaarsvakantie komt juf Diana Wijnsouw op vrijdag lesgeven in groep 6 naast juf Cunera. Juf Diana kent de school en de leerlingen goed en wij zijn blij met haar komst. Op dit moment wordt gekeken hoe we de vacatures in de groepen 4,5,6 vanaf de voorjaarsvakantie gaan invullen en de vacature van vakleerkracht muziek. We houden u op de hoogte.

Mede namens het team een fijn weekend,

Martin Roes

directie@esvede.nl

maandag 14 januari t/m vrijdag 1 februari afname cito M-toetsen