Weekbrief 21 schooljaar 2018-2019

Showtime donderdag 20 februari

De Showtime van komende week  is bedoeld voor alle leerlingen van de ESV. Tijdens de Showtime laten de leerlingen uit alle groepen hun talenten aan elkaar zien. Net als bij alle andere Showtimes is het helaas niet mogelijk om ouders uit te nodigen i.v.m. de beschikbare ruimte.  De klassenouders (of vervangers) zorgen voor het verspreiden van beeldmateriaal zoals eerder aangegeven in een vorige nieuwsbrief. Aan het eind van het schooljaar willen we het jaar met elkaar afsluiten op het schoolplein, hierbij zijn alle ouders weer van harte welkom.

Rapporten groep 3-8 in een nieuwe lay-out

Afgelopen week zijn de rapporten meegegeven aan de leerlingen. De eerste keer in de nieuwe lay-out. Het fijne van het nieuwe rapport is dat we het rapport kunnen bijstellen/ aanpassen indien nodig. Bij de volgende uitgave zal er een extra (nieuwe) leeswijzer worden bijgevoegd ter verduidelijking van gebruikte termen/ afkortingen.

Staking

In plaats van de deuren dicht te gooien tijdens de landelijke stakingsdag in het onderwijs, kiezen we ervoor om onze deuren vrijdag 15 maart te openen voor onze toekomstige collega’s. Wat is werken in het onderwijs toch een mooi vak! U hoeft voor deze dag dus geen opvang te regelen. Het bestuur van de ESV heeft aangegeven het team te steunen door een brief op te stellen richting de minister van onderwijs en zo een duidelijk signaal af te geven.

Groep 6

• Kooklessen in groep 6

De kooklessen in groep 6 zijn afgelopen vrijdagmiddag gestart. Fijn dat het ook dit jaar weer is gelukt om het te organiseren met de ouders. We doen drie rondes van drie keer, met elke keer een ander groepje van 10 kinderen. Ronde 1 wordt een voorgerecht, ronde 2 een hoofdgerecht en ronde 3….een toetje!

• Pannenkoeken bakken

Op 22 maart gaan we ook nog pannenkoeken bakken bij St. Barbara en dan met de hele klas tegelijk. We krijgen er trek van!

Mede namens het team een fijn weekend,

Martin Roes

directie@esvede.nl

dinsdag 19 februari oudergesprekken n.a.v. rapport