Weekbrief 24 schooljaar 2018-2019

Weekbrief

Met ingang van komende week is het de bedoeling dat de weekbrief of woensdag in uw mailbox terecht komt. Heeft u informatie voor de weekbrief dan mag u dit voortaan mailen naar administratie@esvede.nl . Annike onze administratief medewerkster zal de informatie verzamelen en klaarzetten voor verzending. Informatie graag voor woensdag aanleveren. Annike zal zich kort in de komende weekbrief voorstellen.

Afmelden en aanmelden van leerlingen

Wilt u bij ziekmelding weer telefonisch contact opnemen met de school. Dit kan tussen 8.00 – 8.30 uur. Voor 8.00 uur kunt een bericht achterlaten op onze voicemail. Alvast hartelijk dank. Is uw kind om 8.45 uur nog niet op school, dan nemen wij vaak contact met u op om te kijken wat de reden van afwezigheid is.

Heeft u uw jonge kind(eren) al aangemeld voor de ESV?? Op dit moment is er nog plek voor leerlingen geboren na 1 oktober 2018. Ook is er nog ruimte beschikbaar in groep 5. U kunt een mail sturen naar directie@esvede.nl en vragen om een inschrijfformulier. Plaatsen op de wachtlijsten is natuurlijk ook nog mogelijk.

Gebruik schoolplein na schooltijd

Na schooltijd blijven er regelmatig leerlingen op het schoolplein spelen. Met de BSO hebben we afgesproken dat de leerlingen die geen gebruik maken van de BSO van harte welkom zijn op het plein van groep 7/ basketbalplein. Dit heeft onder andere te maken met de verantwoordelijkheid van de BSO/ school.

Start pilot Chromebooks groep 5,6,7

Met ingang van aanstaande dinsdag gaan de leerlingen uit groep 5-7 werken met Chromebooks in de groep. Uw kind kan u hier na aanstaande dinsdag ongetwijfeld meer over vertellen. In de komende weekbrief staat meer informatie over de pilot. Eén van onze doelen voor de komende periode is om ICT meer in te zetten binnen ons onderwijssysteem om zo nog meer aan te sluiten bij de onderwijsbehoefte van de leerlingen.

Kleuters naar de Proosdij

Komende weken werken de kleuters over het thema dieren. Daarom gaan wij woensdag 20 maart met de kleutergroepen naar de kinderboerderij ‘de Proosdij’. Wilt u eraan denken om uw kind gepaste kleding mee te geven die vies mag worden en geschikt is voor het spelen in de speeltuin daar. Ook eten we ons tussendoortje daar op, dus het eten en drinken graag in een goed draagbare rugzak meegeven. We vertrekken om 9:00 van school en we verwachten rond 12:00 weer terug te zijn op school. De kinderen kunnen op de gebruikelijke tijd weer worden opgehaald van school (12:30).

Engelse dag ESV

Vrijdag 22 maart hebben we een Engelse dag over het thema ‘Animals’. Alle leerlingen leren over dieren. Ze zijn bezig met het maken van knutsels, werkbladen en presentaties. De leerlingen willen u graag laten weten wat ze al in het Engels kunnen vertellen, zingen of presenteren. U kunt op de volgende tijden in de groep van uw kind komen kijken.

11.10 u   groep 4

11.25 u   groep Stokstaartjes

11.35 u   groep Olifanten en groep Giraffen

11.45 u   groep 3

14.00 – 15.00  groep 5 – 8. Het kan zijn dat u bij deze groepen nog een specifieke tijd te horen krijgt van de groepsleerkracht.

Heiderun

Op zaterdag 14 september 2019 wordt hét hardloopevenement in Ede georganiseerd: de Heiderun! https://www.heiderun.nl/2019/02/11/heiderun-2019-samenwerking-climax/

Op deze dag verandert de Edese heide in een runnersspektakel voor jong en oud. Starten en finishen vindt plaats op het authentieke terrein van de kazernes die Ede rijk is. De prachtige route voert je langs een stuk natuur waarvan je niet wist dat het bestond. De route is voor 95% onverhard en mede dankzij de hoogteverschillen is het een uitdagend parcours.

Mede namens het team een fijn weekend,

Martin Roes

directie@esvede.nl

dinsdag 19 maart groep 5-7 start met Pilot Gynzy/ Chromebooks
woensdag 20 maart kleuters naar kinderboerderij De Proosdij
vrijdag 22 maart Engelse dag, komt u ook kijken??
woensdag 3 april rekendag, thema ‘Uit verhouding’
woensdag 10 april inloopmoment, kom kijken in de groepen 8.20-8.45 uur
donderdag 11 april schoolsportolympiade groep 6,7,8
vrijdag 12 april Koningsspelen voor groep 1-3, schoolsportolympiade voor groep 4,5 (’s morgens), dag wordt gestart het met Koningsontbijt