Weekbrief 39 schooljaar 2018-2019

Juffen en meestersdag

Vandaag hebben we een gezellige juffen en meestersdag gevierd met elkaar. Aan het begin van dag kwam wethouder Leon Meijer de school in het zonnetje zetten en zijn felicitaties overbrengen naar aanleiding van de waardering Goed vanuit de onderwijsinspectie. Deze dag stond in het teken van verschillende workshops vanuit Grote Broer Kunsteducatie www.grotebroer.com. De ochtend werd afgesloten met het eten van pannenkoeken in de groepen. Een bijzondere traktatie kwam van een oud leerling van de ESV die inmiddels zijn eigen ijssalon in Ede is gestart. Medewerkers van PURO (ook oud leerlingen) en in het bijzonder Rik bedanken we voor zijn traktatie. En natuurlijk alle ouders en leerlingen bedankt voor deze geweldige dag.

Laatste schooldag

Komende week donderdag 18 juli is de laatste lesdag voor de leerlingen. ’s Middags sluiten we met elkaar (ouders, leerlingen en team) het schooljaar af op het basketbalplein bij de kleuteringang. Om 14.00 uur starten we met onze laatste Showtime. Rond 14.45 uur gaan de leerlingen met hun leerkracht naar binnen om de laatste regelzaken af te ronden. Het uitglijden van onze 2e groepers naar groep 3 zal om 15.05 uur plaatsvinden, zodat alle ouders hierbij aanwezig kunnen zijn. Het uitglijden vindt plaats bij de kleuteringang.

Even voorstellen

In het nieuwe schooljaar zal het team worden uitgebreid met een paar nieuwe collega’s n.a.v. de afgelopen sollicitatieprocedure. Sander Mooren heeft zich onlangs aan u voorgesteld als nieuwe leerkracht van groep 6. Sander zal op de woensdag ingezet worden als extra leerkracht in de bovenbouwgroepen. Op de maandag en dinsdag wordt Sander gedetacheerd binnen de scholen die aangesloten zijn bij het RTC Gelderland- Utrecht. Naast Sander komen Nanet Peskens en Mariëlle Hardeman als onderwijsassistent ons team versterken. Beiden zijn de gehele week aanwezig, met het team kijken we nog naar de concrete invulling van hun ondersteunende taken.  We heten onze nieuwe collega’s in ieder geval van harte welkom. In een volgende weekbrief zullen zij zich aan u voorstellen.

Rapporten

De rapporten van de leerlingen gaan een dagje later mee naar huis, zodat iedereen de rapporten tegelijkertijd ontvangt. Dus i.p.v. dinsdag gaan de rapporten aanstaande woensdag mee.

Wijziging in de jaarplanning

U heeft een paar weken geleden het vakantierooster 2019-2020 ontvangen. De studiedag van dinsdag 16 juni 2020 wordt een weekje opgeschoven naar dinsdag 23 juni 2020. Wilt u dit in uw planning wijzigen. Binnenkort kunt u alle belangrijke data terugvinden in het ouderportal van Parnassys.

Engels

Van alle werkbladen die de leerlingen het afgelopen jaar hebben gemaakt voor Engels hebben we een werkboekje gemaakt dat de leerlingen mee naar huis nemen. In de groepen 2-4 zijn dit vooral de themabladen met luister of interactie activiteiten. De leerlingen uit groep 1 krijgen nog geen werkbladen. In e groepen 5-8 hebben de leerlingen voor het eerst Engels gehad gecombineerd met biologie, aardrijkskunde of geschiedenis. Dit wordt CLILL genoemd en dit staat daarom ook op de voorkant van het boekje. Naast deze CLILL lessen geven de eigen groepsleerkrachten in groep 5-8 ook nog Engels uit de methode Our Discorvery Island.

Gevonden

Tussen de verkleedkleren is een zilveren servetring gevonden met een inscriptie ‘Anneke’  Weet u van wie de ring is, ik hoor het graag.

BSO De Thuisclub en zomerprogramma

De Thuisclub heeft ook dit jaar weer een mooi programma samengesteld voor de zomerweken. Klik op de volgende link om het gehele programma te bekijken.

Zomervakantieprogramma 2019 BSO De Thuisclub

Gevonden voorwerpen

Vrijdag liggen alle gevonden voorwerpen weer in de algemene ruimte om mee te gaan met de eigenaar. Mist u handschoenen, jassen, schoenen, oorbellen, sleutels kom dan vrijdag om 12.00 uur of 15.00 uur even onze gevonden voorwerpen bekijken. De overgebleven voorwerpen worden na het weekend opgeruimd.

Mede namens het team nog een fijne week en een mooie afsluiting van het schooljaar.

Martin Roes

directie@esvede.nl

vrijdag 12 juli Afscheidseten groep 8 en team ESV
maandag 15 juli Schoolreis groep 1 t/m 7